Amazon Prime Music już w przyszłym roku uruchomi serwis w Indiach.

Amazon Prime Music, muzyczny serwis streamingowy, planuje w przyszłym roku uruchomienie swojej usługi w Indiach.

Jak donosi Economic Times, Amazon przymierza się do ekspansji muzycznej części swojej wielkiej oferty produktowo-usługowej. Gdy w grudniu uruchomił globalnie swoją usługę wideo, teraz planuje rozpocząć w Indiach ekspansję muzyczną.

Okazuje się, że nie bez powodu Amazon wybrał Indie, gdzie według raportu Deloitte, do 2023 roku z streamingowych serwisów muzycznych będzie korzystało 273 miliony osób a wartość rynku szacowana jest na 475 milionów dolarów.

Na Amazona w Indiach czeka mocna konkurencja w postaci dwóch najbardziej popularnych serwisów, Ganna oraz Saavn, z których obecnie korzysta odpowiednio 28 milionów i 20 milionów aktywnych klientów. Do tego dochodzi serwis oferowany przez telekom Airtel, Wynk Music z ilością aktywnych użytkowników na poziomie 25 milionów.

Amazon nie komentuje doniesień prasowych dotyczących uruchomienia serwisu w Indiach.

Uruchomienie serwisu w Indiach wiąże się nie tylko z dostosowaniem cen abonamentowych do lokalnych ofert, które wyceniane są pomiędzy 99 rupii (1,5 dolara) a 120 rupii (1,85 dolara).  Amazon swój muzyczny serwis udostępnia w Stanach Zjednoczonych w cenach rozpoczynających się od 4 dolarów miesięcznie. Jednym z ważniejszych czynników przyciągających klientów do serwisu są lokalne i ekskluzywne treści, co w Indiach ma zasadnicze znaczenie.

Amazon Prime Music zapewne będzie musiał się zmierzyć na oferowany kontent oraz cenę z serwisem Beats 1, prowadzonym przez Apple Music, który zdobył w Indiach około 400 tysięcy abonentów.