Amazon Prime Music już w przyszłym roku uruchomi serwis w Indiach.

Amazon Prime Music, muzyczny serwis streamingowy, planuje w przyszłym roku uruchomienie swojej usługi w Indiach.

Jak donosi Economic Times, Amazon przymierza się do ekspansji muzycznej części swojej wielkiej oferty produktowo-usługowej. Gdy w grudniu uruchomił globalnie swoją usługę wideo, teraz planuje rozpocząć w Indiach ekspansję muzyczną.

Okazuje się, że nie bez powodu Amazon wybrał Indie, gdzie według raportu Deloitte, do 2023 roku z streamingowych serwisów muzycznych będzie korzystało 273 miliony osób a wartość rynku szacowana jest na 475 milionów dolarów.

Na Amazona w Indiach czeka mocna konkurencja w postaci dwóch najbardziej popularnych serwisów, Ganna oraz Saavn, z których obecnie korzysta odpowiednio 28 milionów i 20 milionów aktywnych klientów. Do tego dochodzi serwis oferowany przez telekom Airtel, Wynk Music z ilością aktywnych użytkowników na poziomie 25 milionów.

Amazon nie komentuje doniesień prasowych dotyczących uruchomienia serwisu w Indiach.

Uruchomienie serwisu w Indiach wiąże się nie tylko z dostosowaniem cen abonamentowych do lokalnych ofert, które wyceniane są pomiędzy 99 rupii (1,5 dolara) a 120 rupii (1,85 dolara).  Amazon swój muzyczny serwis udostępnia w Stanach Zjednoczonych w cenach rozpoczynających się od 4 dolarów miesięcznie. Jednym z ważniejszych czynników przyciągających klientów do serwisu są lokalne i ekskluzywne treści, co w Indiach ma zasadnicze znaczenie.

Amazon Prime Music zapewne będzie musiał się zmierzyć na oferowany kontent oraz cenę z serwisem Beats 1, prowadzonym przez Apple Music, który zdobył w Indiach około 400 tysięcy abonentów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Notes

  • Disney +

    Tylko 35 proc. Anglików wie, że Disney uruchamia serwis streamingowy

    51 proc. Anglików skłonnych byłoby zapłacić miesięcznie za serwis Disneya do 10 funtów

    Około 25 proc. Anglików zadeklarowało chęć wykupienia nowej usługi obok tych, które już posiada