Amazon Prime Music trzecim największym muzycznym serwisem streamingowym.

Media Reasearch już od dawna w swoich raportach daje sygnał, że Amazon Prime Music to czarny koń muzycznych serwisów streamingowych. Potwierdza to najnowszy raport.

Serwis muzyczny Amazona rośnie z kwartału na kwartał. Biorąc pod uwagę ilość wszystkich subskrypcji serwis plasuje się na drugim miejscu zaraz po Spotify, który posiada duża bazę darmowych subskrybentów. Amazon okazuje się posiadać największa bazę aktywnych użytkowników w każdym tygodniu.

Jednak o wartości serwisu muzycznego świadczy ilość płatnych subskrypcji. Tutaj serwis muzyczny Amazona plasuje się na trzecim miejscu pod względem ilości i może się pochwalić 16 milionami użytkowników, dzięki czemu zgarnia 12 procent globalnego rynku muzyki w streamingu (wchodzą w to użytkownicy serwisów Amazon Prime Music oraz Amazon Music Unlimited).

Według lipcowego raportu Media Research z serwisów muzycznych korzysta 136,3 miliona użytkowników na całym świecie. $40 procent rynku zgarnia Spotify. Za nim znajduje się Apple Music z 19 procentami oraz na trzecim miejscu Amazon. Czwarte miejsce pozostaje w rękach chińskiego QQ Music oraz piąte miejsce należy do Deezera, który być może dzięki akwizycji serwisu Sound Cloud przesunie się na czołówkę listy.

Dużym sukcesem może się również pochwalić w udziale ilości subskrybentów płatnych do wszystkich zarejestrowanych w serwisach, wynosi n ok. 35 procent a prym wiodą słuchacze w takich krajach jak USA, Japonia, Niemcy oraz Wielka Brytania. Amazon, aby zwiększyć ilość płatnych subskrypcji nie musi posługiwać się bezpośrednimi metodami promocji. Wystarczy, że sprzedaż usług dodatkowych lub głównych powiązanych z serwisem muzycznym będzie rosła a tym samym użytkownicy zaczną korzystać z usług muzycznych. 40 milionów użytkowników wersji Prime serwisu ma łatwiejszy i wygodniejszy dostęp do muzyki dzięki takim urządzeniom i usługom jak Amazon Echo, które dotychczas sprzedało się w ilości 13 milionów sztuk.

Amazon posiada jeszcze jednego asa w rękawie. Płyty CD. Bardzo jeszcze popularne w Niemczech i Japonii ciągle są wyznacznikiem popularności danych wydawnictw. Funkcja Amazona Leap Frog pozwala klientom na online ‘wy zakup płyty CD i bezpośrednie przekonwertowanie jej zawartości na usługę streamingową. 

Amazon to skryty dostawca treści. Nie chwali się swoimi podbojami tylko w zaciszu realizuje założone cele, czego efektem jest wejście na podium w branży serwisów muzycznych.