Drake ponownie bije rekordy słuchalności w serwisach streamingowych

Jak donosi serwis Music Business Worldwide, najnowszy krążek Dreke’a ponownie bije rekordy odsłuchań w serwisach streamingowych.

Serwis Apple Music potwierdził, iż w dniu premiery najnowszej płyty Drake’a „Scorpion”, została ona w tym serwisie wysłuchana ponad 170 milionów razy. Tym samym artysta pobił po raz kolejny rekord liczby odsłuchań jednego dnia.

Poprzedni rekord również należał do artysty przy okazji marcowej premiery płyty „More Life”, który był w ciągu pierwszych 24 godzin od premiery i odsłuchany 89,9 miliona razy.

Natomiast Spotify, bez oficjalnego potwierdzenia ze strony serwisu, zanotował w ciągu pierwszych 24 godzin od premiery 132 miliony odsłuchań. Liczba ta została podana przez serwis Music Business Worldwide na podstawie licznika strumieni, które są uwzględniane na stronie SpotifyCharts.com.

W przypadku Spotify wiele strumieni nie zostało ujętych, ponieważ serwis nakłada limity odtworzeń, jakie są uwzględniane na listach w relacji do każdego użytkownika serwisu.

Za kolejnym rekordem idą kolejne ciekawe liczby. Podsumowując dane z Apple Music oraz Spotify, w pierwszych 24 godzinach od premiery albumu, został on odsłuchany ponad 300 milionów razy.

Jeśli w przeciągu kolejnych dni, odsłuch albumu będzie tylko o połowę mniejszy, to w pierwszym tygodniu przekroczy magiczna liczbę miliarda strumieni. I tutaj trzeba zaznaczyć, że nie są ujmowane statystyki z serwisów YouTube Music, Amazon Music czy Tidal.

Przyjmując średnio zapłatę 0,005 dolara za jeden streaming z tytułu należnych artyście tantiem, Drake w ciągu jednego dnia zarobił minimum 1,5 miliona dolarów z dwóch serwisów.

Tak duża liczba odtworzeń to zapewne efekt popularności artysty, ale także działań promocyjnych. Poniżej zrzut z aplikacji Spotify w dniu premiery albumu, jak widać cała strona główna serwisu poświęcona jest artyście i przypisana do różnych playlist.

MusicBusinessWorldwide/stream2me

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Notes

  • Użytkownicy Amazon Prime Video dyskutują o słabej ofercie
    Użytkownicy Hulu dyskutują o problemach technicznych serwisu
    Użytkownicy Netflixa dyskutują o bohaterach z oferty serwisu

    Źródło: Strategy Analytics