Facebook Watch. Serwis niebawem uruchomi nową platformę wideo.

Już 28 sierpnia Facebook pokaże swoje najnowsze dziecko, serwis wideo Watch. Platforma mocnym otwarciem wchodzi na rynek streamingu wideo.

Watch, bo tak będzie się nazywał nowy serwis zaoferuje mieszankę materiałów wideo pochodzących od naszych znajomych, udostępnionych publicznie przez różne profile markowe oraz autorskie tytuły. Serwis pozwoli nam na tworzenie list odtwarzania oraz śledzenie swoich ulubionych twórców wideo. Mark Zuckenberg dodał, że dzięki Watch widzowie będą mogli wchodzić w interakcje, tworzyć grupy społecznościowe wokół wybranych twórców wideo.

Facebook na otwarcie 28 sierpnia – na początku tylko na terenie Stanów Zjednoczonych – zaoferuje 30 własnych oryginalnych tytułów, wyprodukowanych przez A&E, Major League Baseball czy National Geographic.

Wśród tytułów pojawi się specjalna seria 5-minutowym materiałów prezentujących mało popularne tematy związane z działalnością NASA (amerykańska agencja kosmiczna), Science@Nasa. Na platformie widzowie zobaczą również kontynuacje serii Loosely Exactly Nicole produkcji MTV oraz Returning the Favour od American Ninja Warrior.

Według serwisu The Hollywood Reporter, Watch podejmie rywalizację na amerykańskim rynku z takimi serwisami jak Netflix i Hulu. Facebook nie będzie pierwszą platformą, która stanie w szranki z tuzami streamingu wideo, od wielu lat robią to już Amazon czy YouTube ze swoim serwisem Red. Podobno serwis będzie hojny w podziale zysków z reklam i odda 55 procent wpływów z ich emisji użytkownikom, którzy swoje oryginalne prace będą publikować tylko na platformie Facebooka.

Nie wiadomo, kiedy serwis zostanie udostępniony w innych krajach, ale znając Facebooka nastąpi to szybko, na usługę czeka (?) prawie dwa miliardy jego użytkowników.