Filmy polskich twórców internetowych na zagranicznych rynkach.

Video Brothers, polska sieć partnerska, zdobywa międzynarodowy zasięg. Firma będzie wspierać youtuberów oraz producentów filmowych w globalnej ekspansji.

Certyfikowana agencja YouTube – Video Brothers, obsługująca ponad 210 kanałów z Polski i zagranicy, wprowadzi produkcje rodzimych twórców na zagraniczne rynki. W projekt zaangażowani będą również profesjonalni wydawcy i producenci zainteresowani zarabianiem na swoich produkcjach poza Polską.

Według danych logów CMS Youtube w grudniu 2017 r. Video Brothers zanotowało łącznie 130 488 654 wyświetleń. Aż 52,3% z nich stanowił ruch z zagranicy, uzyskany głównie dzięki licencjom filmowym skierowanym na rynki globalne oraz inwestowaniu w polskie kanały z potencjałem emisji treści poza Polską. Grudzień był jednocześnie rekordowym miesiącem dla Video Brothers pod względem zarobków i liczby emisji.

YouTube ogląda miesięcznie ponad półtora miliarda ludzi na świecie. W Polsce użytkowników serwisu szacuje się na 21 milionów miesięcznie. Zatem udział widowni z naszego terytorium w najlepszym okresie roku stanowi zaledwie 1,4% globalnego audytorium platformy. Odsetek będzie malał z uwagi na boom na wideo w innych częściach globu – mówi Łukasz Skalik, twórca i prezes Video Brothers – Jako jedyna sieć wielokanałowa w Polsce już teraz wykorzystujemy ten potencjał.

W celu pozyskania twórców, często związanych długoterminowymi umowami z innymi podmiotami na polskim rynku, firma oferuje model licencyjny oparty na udostępnieniu plików wideo do emisji na kanałach Video Brothers. Rozliczenie oparte jest na podziale przychodów z reklam przy klipach lub ich zakupie z opcją wyłączności do emisji zagranicznej.

Przy produkcjach przetłumaczonych i zoptymalizowanych przez nasz zespół pod kątem globalnych algorytmów, równolegle stosujemy geoblokadę eliminującą dublowanie zasobów w wynikach wyszukiwania dla odbiorców z Polski. Tym samym nie osłabiamy lokalnych kanałów naszych partnerów. Głównym kierunkiem tych działań są rynki zagraniczne – wyjaśnia Kamil Mrozkowiak, Video Content Manager odpowiedzialny za repozytorium Video Brothers.

W Polsce mamy mnóstwo kreatywnych ludzi produkujących świetne i bardzo wysokiej jakości materiały. Takie treści – uzupełnione odpowiednim tłumaczeniem – doskonale nadają się do emisji za granicą – podkreśla Paweł Kwaśniewski, Video Content Producer, koordynujący zaplecze techniczne oraz partnerów mediowych Video Brothers

Przy czym nie ukrywamy, że największe zainteresowanie budzą zdecydowanie treści fabularyzowane o tematyce uniwersalnej kulturowo, komedie oraz produkcje dla najmłodszych. Unikamy klipów zawierających lokowanie produktów, daily vlogów oraz tych podejmujących stricte lokalne wątki, na przykład polityczne, niezrozumiałe dla Amerykanina, Hindusa czy Saudyjczyka – dodaje Kamil Mrozkowiak

Zespół opiekujący się zasobami filmowymi Video Brothers, posiada bardzo duże doświadczenie wyniesione z wieloletniej współpracy z zagranicznymi agencjami prasowymi – Reuters, Associated Press oraz AFP. Kamil Mrozkowiak to były wydawca multimediów Wirtualnej Polski oraz strony głównej o2.pl. Łukasz Skalik to twórca m.in. WP.TV, Interia.tv oraz platformy Tosiewytnie.pl. Paweł Kwaśniewski w przeszłości współpracował ze stacjami telewizyjnymi z USA, Rosji, Izraela, Holandii oraz Indii. Obecnie trwają przygotowania logistyczne. Firma oprócz dostawców treści rekrutuje dodatkowych tłumaczy oraz edytorów.

Warto podkreślić, że oprócz tłumaczenia produkcji w formie napisów, coraz częściej pojawiają się też angielskie wersje polskich kanałów. Jednym z najpopularniejszych, który jako jeden z pierwszych zdecydował się na swój angielski odpowiednik, jest liczący ponad 620 tysięcy subskrypcji kanał edukacyjny Historia bez cenzury – mówi Łukasz Skalik, prezes Video Brothers – Autorski projekt Wojciecha Drewniaka i Tomasza Okonia pod koniec zeszłego roku wystartował w wersji History Uncensored i z odcinka na odcinek notuje coraz więcej widzów. W przeważającym stopniu są to osoby z terytorium Stanów Zjednoczonych.

Innym przykładem kanału zrzeszonego z Video Brothers jest liczący 165 tysięcy subskrypcji Sariel’s LEGO® Workshop. Jego twórca – Paweł Kmieć to jednen z czołowych konstruktorów LEGO na świecie. Udział widowni z Polski w przypadku tego twórcy wynosi niecałe 6%.

Źródło: VideoBrothers

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Notes

  • Disney +

    Tylko 35 proc. Anglików wie, że Disney uruchamia serwis streamingowy

    51 proc. Anglików skłonnych byłoby zapłacić miesięcznie za serwis Disneya do 10 funtów

    Około 25 proc. Anglików zadeklarowało chęć wykupienia nowej usługi obok tych, które już posiada