Każdego dnia ponad godzinę oglądamy wideo w internecie
Ostatni raport Zenith Online Forecast 2018 przewiduje, że w 2018 roku, użytkownicy Internetu spędzą każdego dnia 67 minut na oglądaniu materiałów wideo.
Jest to wzrost o 11 minut w stosunku do roku 2017, w którym treści wideo w Internecie oglądaliśmy przez 56 minut dziennie.
Raport przewiduje, że w 2020 roku przeciętny użytkownik Internetu spędzi 84 minuty oglądając wideo. Najwięcej czasu na oglądaniu filmów i seriali online spędzą Chińczycy, 105 minut, po nich Rosjanie 102 minuty oraz mieszkańcy Wielkiej Brytanii, 101 minut.
Coroczny przewidywany wzrost oglądalności wideo online na poziomie 9 minut będzie rósł szybciej niż ogólny wzrost konsumpcji mediów.
Raport akcentuje, że za wzrostem oglądalności wideo w Internecie nie idą nakłady na reklamę. Ciągle czołowym beneficjentem reklam są stacje telewizyjne, w 2015 roku rynek reklamy online stanowił tylko 10 proc. wartości reklamy telewizyjnej. Zenith przewiduje, że do 2020 roku odsetek ten ma wzrosnąć do 23 procent.
Zenith/stream2me Zdjęcie:Freepik