Milennialsi streamują na smartfonach

Ostatni raport Limelight Network „The State of Online Video” oparty na badaniach przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych oraz w Anglii (1 779 badanych) wskazuje, że 68% Amerykanów korzysta z serwisów streamingowych a 34% korzysta z więcej niż jednego serwisu. W Anglii 48% respondentów korzysta z usług wideo na życzenie i tylko 16% korzysta z więcej niż jednego serwisu.

Komputer i laptop stanowią ciągle dominującą rolę jako urządzenia odtwarzające streaming, jednak ich udział spada z roku na rok na rzecz bardziej mobilnych urządzeń jak smartfon czy tablet.

Dzieje się to za sprawą przyzwyczajeń pokolenia Milennialsów, które to najczęściej wykorzystuje do oglądania materiałów wideo smartfonów. 68% z nich spędza na oglądaniu wideo online ok.2 godzin tygodniowo na smartfonach w ciągu dnia, kiedy dostęp do komputerów i laptopów jest bardziej ograniczony i urządzenia te wykorzystywane są w porach popołudniowych i wieczorowych. Co piąty Milennials (22,8%) w każdym tygodniu ostatecznie ogląda ok.10 godzin materiału wideo online.

Również Milennialsi subskrybują częściej więcej niż jeden serwis – 72% badanych, odsetek w pozostałych grupach wiekowych to 51,9%.

Prym w oglądaniu wideo online wiodą mężczyźni, 58%, kobiety stanowią mniej niż 45% badanych.