Netflix

Netflix lepszy od kablówek. Klienci jednak nie zawsze odcinaja sie od kabla.

Netflix po raz pierwszy cieszy się większym zainteresowaniem niż telewizja kablowa. Ostatni raport Leichtman Research wylicza, że serwis w USA ma 50,850 milionów użytkowników.

Netflix w ciągu ostatnich pięciu lat podwoił w USA liczbę subskrybentów z 23 milionów do ponad 50 milionów w pierwszym kwartale bieżącego roku. Sieci kablowe w tym okresie niestety traciły na abonentach z 52 milionów do 48,61 miliona, to jest około 7,5 procenta.

Należy pamiętać, że telewizja kablowa stanowi tylko 50 procent płatnej telewizji. Do statystyk telewizyjnych dochodzi telewizja satelitarna z liczba użytkowników 38 milionów oraz telewizja dostarczana droga internetową. Sling TV i Direct TV Now w pierwszym kwartale tego roku dodali 350 tysięcy nowych abonentów i maja obecnie około 1,7 miliona użytkowników. W USA z płatnej telewizji korzysta ponad 93 miliony abonentów.

Większa ilość użytkowników Netflixa nie oznacza, że klienci odcinają kablówkę. Często przekonują się do innych form odbioru telewizji jak przez staeltitę czy też takie usługi internetowe jak Sling TV czy Direct TV Now.

Raport IBB Consulting wykazuje, że 63 procent użytkowników serwisów streamingowych ciągle korzysta z telewizji kablowej. A 61 procent ankietowanych potwierdziło, że są gotowi wydać miesięcznie więcej nawet 2 dolary na kablówkę.

Badanie, które objęły 1000 użytkowników serwisów typu OTT po raz kolejny potwierdziły, że to millenialsi chętniej korzystają z serwisów streamingowych oraz korzystają z kilku serwisów.