Netflix z 201 milionami subskrypcji w ciągu najbliższych pięciu lat według przewidywań analityków.

Prognozy Digital TV Reasearch przewidują, że w 2023 roku serwis Netflix będzie subskrybowany przez 201 miliona użytkowników.

Najnowsze prognozy analityków przewidują 82 proc. wzrost liczby użytkowników serwisu w przeciągu najbliższych pięciu lat., w porównaniu do stanu na koniec 2017 r. z 111 milionami widzów.

Około 28 milionów nowych subskrybentów przybędzie w samych 2018 roku, co może się okazać najlepszym rokiem dla Netflixa. W następnych latach, mimo samego wzrostu, będzie on spowalniał i z roku na rok się zmniejszał, jak podaje najnowszy raport Netflixa.

Użytkownicy Ameryki Północnej oraz Europy będą stanowili aż 62 procent całkowitej liczby subskrypcji. Wciąż będą dominującą grupą, jednak już nie taką jak w 2017 roku, kiedy stanowili aż 76 procent użytkowników serwisu. Szybszy wzrost liczby użytkowników Netflixa przewidywany jest w regionie Azji i Pacyfiku, którzy w 2023 roku będą stanowić już 14 procent wszystkich widzów, co przekłada się na 28 milionów nowych kont.

Za pięć lat użytkownicy z pięciu krajów, USA, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Kandy oraz Niemiec będą stanowić aż 53 proc. użytkowników serwisu (w 2017 roku było to 69 proc.).

 

Pomimo przewagi międzynarodowych subskrybentów nad amerykańskimi, USA wniosą do budżetu serwisu as 11,2 miliarda dolarów a międzynarodowa nowa grupa subskrybentów zwiększy się do 2023 roku o 16 milionów.

Według analiz przychody Netflixa wzrosną o 155 procent, z 11,3 miliarda dolarów w roku 2017 do 28,8 miliarda w 2023 roku.

Digital TV Reasearch/BroadbandTV News