Pierwsza rocznica Netflixa na polskim rynku. Podsumowanie.

Z okazji pełnej rocznicy wejścia Netflixa na rynek polski, Gemius podsumował analizę ruchu na serwisie. Oczywiście największy ruch wywołała premiera serwisu w naszym kraju, co przełożyło się na duży ruch, który osiągnął w styczniu ubiegłego roku 338 000 wejść na stronę serwisu, co stanowiło 1,5 proc. ogółu użytkowników internetu w Polsce.

Szybko jednak skończyło się zainteresowanie Netflixem, co zapewne było efektem końca miesięcznej darmowej promocji, bo już w lutym na stronę serwisu zaglądnęło tylko 73 666 osób (0,34 proc. osób korzystających z internetu w Polsce). Nienajlepsza sytuacja utrzymywała się do sierpnia ubiegłego roku ze średnią ilością wejść na poziomie 113 000.

─ Netflix w drugiej połowie 2016 roku systematycznie wzbogacał ofertę filmów z polskimi napisami lub z polskim dubbingiem, czyniąc swoją ofertę bardziej dostępną dla przeciętnego internauty. Razem z typowym dla serwisów VoD sezonowym trendem, zwiększyło to jego popularność wśród polskich internautów ─ mówi Emil Pawłowski, ekspert Gemiusa. Wzbogacona oferta o treści z polskimi napisami oraz polskimi produkcjami przełożyła się na powrót widzów do Netflixa i od września ubiegłego roku systematycznie rosła, aby w grudniu osiągnąć poziom 385 951 wejść na stronę serwisu (co stanowi 1,65 proc. osób korzystających z internetu w Polsce).

 

Gemius przeanalizował również samych odbiorców serwisu Netflix.  Dane z grudnia wskazują, iż nieznacznie więcej wśród użytkowników serwisu jest kobiet (52,9 proc.) a najliczniejsza grupę stanowią osoby w wieku 25-34 lata (38,7 proc.) oraz w wieku 45-54 lat (16,2 proc.)., Co piaty użytkownik serwisu pochodził z Mazowsza (19,3 proc.) a największe zainteresowanie serwisem okazywali mieszkańcy większych miast z ponad pół milionem mieszkańców (27,2 proc.).

Analiza uwzględnia ruch (PC) na stronie internetowej Netflix.com od stycznia do grudnia 2016 roku. W analizie nie uwzględniono danych mobilnych (tablet i smartfon), gdyż pomiar tych urządzeń rozpoczął się od kwietnia 2016 roku. Nie jest więc możliwe pokazanie pełnych danych dla mobile w analizowanym okresie. Usługa Netflix jest też dostępna na smart TV. Jednak aby uzyskać dane dotyczące jej popularności na telewizorach należy zwrócić się do wydawcy bądź producenta urządzeń.

źródło: Gemius