Polscy użytkownicy kablówek wybieraja Netflixa.

Polscy użytkownicy kablówek wybierają Netflixa. 

Podczas trwającego w Poznaniu kongresie PIKE2017 wiele mówi się o polskim rynku telewizyjnym oraz wideo. Według Gaya Bisson z Ampere Analysis 25,8 proc. polskich użytkowników kablówek decyduje się na subskrypcję Netflixa. Nie dziwi fakt, że Liberty Global, właściciel UPC nawiązał ścisłą współpracę z serwisem i etapami wdraża Netflixa na swoją platformę Horizon. Niebawem również polscy użytkownicy UPC będą mieli możliwość skorzystania z takiej usługi.

W tym samym czasie 28 proc. polskich widzów wybrało serwis Player.pl należący do telewizji TVN i oferujący w większości programy z obszernych bibliotek wszystkich kanałów grupy TVN.

20,6 procent wybiera HBO Go, 14 proc. NC+ a 8 proc. serwis Amazon Prime Video. Zagorzali fani Netflixa nie poprzestają na nim i 17 procent z nich dodatkowo decyduje się subskrybować serwis Amazon Prime Video i aż 36 procent stawia dodatkowo na produkcje HBO.

Według Gaya Bissona polskich klientów kablówek kusi nie tylko bogata oferta kanałów telewizyjnych, ale usługi dodane jak dla przykładu VOD.

Polacy również stawiają na szybki Internet, odpowiedzią na to jest szeroka oferta dostawców szybkiego internetu, tak kablowych jak i telekomowych. Jednak prowadzi to niestety do zauważalnego trendu rezygnacji z telewizji kablowej na rzecz innych dostawców cyfrowych treści.