Looking into Red Square from the rear of St. Basil's Cathedral, shows Gosudarstvennyy Universalnyy Magazine (known as GUM), Russia's largest department store, which is a mass of twinkling lights at night. (U.S. Air Force photo by Karen Abeyasekere)

Rosja porozumiała się z dostawcami usług OTT.

Zapowiadana już od dłuższego czasu regulacja rynku OTT w Rosji wywołała wiele komentarzy i spekulacji. 

Przewidywano iż większa część dostawców treści dla rosyjskich obywateli wycofa się z rynku. Jak podaje Kommiersant, maksymalna granica 20 procent zagranicznego kapitału w danym serwisie będzie dotyczyła tylko tych serwisów, które nie osiągnął magicznej liczby 50 procent zasięgu. Ci którzy, będą mogli pochwalić się takim zasięgiem ustawa o ograniczeniu zagranicznego kapitału nie będzie dotyczyła.

Ustawa również wyłącza z swoich zapisów największego rosyjskiego dostawce treści wideo, serwis Yandex.

Badania oglądalności, od których uzależniona będzie możliwość prowadzenia usług na terenie Rosji przeprowadzane będą przez instytuty posiadające certyfikaty agencji rządowej Roskomnadzor.

Termin drugiego czytania ustawy wypada na 19 kwietnia, sama ustawa powinna wejść w życie z dniem 1 lipca bieżącego roku.