Spotify rozbudowuje podcasty

Spotify w ubiegłym roku stworzyło w swoim serwisie osobna sekcje z podcastami. Przyszedł czas na wzmocnienie i rozbudowę oferty podcastowej.

W branży mówi się, że Spotify jest na ostatnim etapie dopięcia zakupu Gimlet Media, jednego z większych dostawców podcastów na świecie. Wartość transakcji to 200 milionów dolarów. 

Gimlet to jeszcze startup oferujący oryginalne treści audio, między innymi serię Reply All. jedna z produkcji Gimlet została przekształcona przez serwis Amazon w serial Homecoming z Julią Roberts w roli głównej. Inne znane produkcje to biznesowy StartUp, kryminalny Crimetown czy fabularny dramat The Horror of Dolores Roach.

Produkcje Gimlet są już dostępne w Spotify od ubiegłego roku, sam serwis udostępniając sekcję podcastów umożliwił również dodawanie własnych programów do sekcji. Spotify stawia na młodą branże ale z dużą obietnicą rozwojową. Obecnie jest ona rozproszona, bez dominującej wytwórni.

200 milionów użytkowników Spotify może się okazać ta siłą, która spopularyzuje podcasty. Obecnie największym konkurentem Spotify w tym zakresie jest Apple Music, który dość dobrze radzi sobie z ofertą podcastów w swoim serwisie. Zakup Gimlet Media spowoduje, że użytkownicy, którzy bardziej faworyzują podcasty zostaną zatrzymani w Spotify.

 

 

Notes

  • HBO GO od listopada podnosi ceny do 24,90 zł za miesiąc