Spotify ułatwia słuchanie muzyki w samochodzie

Spotify wdrożyło Car View, aby ułatwić korzystanie z serwisu podczas prowadzenia samochodu.

Od ponad roku, serwis testował na losowo wybranych użytkownikach nową funkcję Car View. Po testach nowa funkcja została udostępniona wszystkim użytkownikom serwisu. Automatycznie uruchamia się po wykryciu połączenia z bluetooth w samochodzie i obecnie jest dostępna jedynie na platformę Android dla użytkowników premium oraz free.

Car View wyświetla podstawowe funkcje serwisu jak kontrolki stop, play, następny oraz tasowanie utworów. Pojawia się również informacja o utworze bez wyświetlania grafiki albumu, jak to jest w przypadku standardowego widoku. Na etapie testów można było włączyć funkcję sterowania głosem, która w ostatecznie została porzucona w udostępnionym widoku.

Po automatycznym uruchomieniu się widoku car View, jest możliwość jego przełączenia na standardowy, to dla tych, którzy nie są fanami uproszczonych elementów sterujących. Funkcja jest już wdrożona a samochodowych wersjach systemu Android, czyli Android Auto oraz na Car Play od Apple.

Spotify nie ogranicza się jednak tylko do wdrożenia w aplikacji dodatkowej funkcji samochodowej ale pracuje również nad nowym sprzętem potocznie zwanym „sterowanym głosem odtwarzaczem samochodowym” jak donosi Financial Times. Odtwarzacz samochodowy synchronizowałby się za pomocą połączenia bluetooth z telefonem a całe sterowanie odtwarzaniem muzyki odbywałoby się za pomoca głosu. 

Nad nowym urządzeniem serwis podobno pracuje z firmą Flex a same doświadczenie sterowania głosem ma być podobne do istniejących na rynku asystentów głosowych uzupełnione o własny system głosowy Spotify. Nie wiadomo jak wyglądałoby to urządzenie, jednak analizując podobne urządzenia powinno kosztować około 100 dolarów.

stream2me/Zdjęcie:Pexels

 

Notes

  • Użytkownicy Amazon Prime Video dyskutują o słabej ofercie
    Użytkownicy Hulu dyskutują o problemach technicznych serwisu
    Użytkownicy Netflixa dyskutują o bohaterach z oferty serwisu

    Źródło: Strategy Analytics