Spotify w Indiach

Spotify kontynuuje ekspansję i zwiększa swój globalny zasięg do 79 rynków. Tym razem do globalnej rodziny Spotify dołączają mieszkańcy Indii.
Od 27 lutego z usługi mogą korzystać mieszkańcy Indii – drugiego największego kraju pod względem populacji (ponad 1.3 miliarda ludzi), a jednocześnie najszybciej rosnącego rynku dla aplikacji mobilnych na świecie. Liczbę aktywnych użytkowników Internetu w Indiach szacuje się na ponad 400 milionów.
 
Serwis startuje w Indiach z katalogiem ponad 40 milionów utworów, oferując zarówno muzykę indyjską, jak i międzynarodową, a także spersonalizowane muzyczne rekomendacje, lokalne playlisty, jak IndiestanRap91Namaste LovePunjabi101Bollywood Butter oraz możliwość słuchania muzyki za darmo na różnych urządzeniach oraz dzięki integracjom z różnymi aplikacjami.
 
Ważnąym elementem oferty jest również seria playlist pod nazwą Starring …, która oferuje popularne w Indiach utwory pochodzące z produkcji filmowych Bollywood, Tollywood, Kollwood oraz Punjabi.
 
Użytkownicy, którzy nie będą chcieli korzystać z darmowej wersji wspieranej reklamami, będą mogli zaktualizować swój plan do Spotify Premium za jedyne 119 rupii indyjskich, czyli po obecnym kursie ok. 6,5 zł za miesiąc. Przypomnijmy, że polscy użytkownicy serwisu za standardowy abonament płacą 19,9 zł. Ten specyficzny rynek wymusił na serwisie inne podejście do oferty Premium, dlatego też użytkownicy otrzymają wiele różnych planów okresowych, od dobowych w cenie 13 rupii, po tygodniowe, miesięczne, kwartalne, półroczne i roczne w cenie ok. 1189 rupii.
 
Serwis w Indiach, ze względu na specyfikę kulturową będzie dostępny w czterech najbardziej popularnych językach: Hindi, Punjabi, Tamilski oraz Telugu. Każda wersja językowa, będzie dostosowywała propozycje muzyczne, dopasowane właśnie do danego języka. Uzytkownicy w Indiach otrzymają również funkcję, która jest niedostępna na innych rynkach. W wersji darmowej serwisu będzie można odtwarzać każdy kawałek na żądanie. W standardowej ofercie w innych krajach Spotify ograniczył tę możliwość.
 

Wraz ze wzrostem Spotify, naszym celem jest dotarcie do milionów artystów oraz miliardów fanów ze wszystkich krajów i społeczności. Indie mają niesamowicie bogatą kulturę muzyczną i aby jak najlepiej służyć temu rynkowi, wprowadzamy specjalnie stworzony, dedykowany produkt. Jako Spotify nie tylko otwieramy indyjskim artystom możliwość dotarcia do fanów na całym świecie, ale także sprowadzimy najlepszą muzykę ze świata do Indii. Muzyczna rodzina Spotify właśnie stała się o wiele większa – Daniel Ek, założyciel oraz CEO Spotify

Ważnym faktem premiery w Indiach serwisu jest to, że jest ostatnim z wielkiej czwórki serwisów muzycznych, który otwiera się na Indie. Tym samym będzie musiał konkurować z Apple Music, Amazon Music oraz Google Play Music ale również z serwisami regionalnymi, które mają już ugruntowaną pozycję na rynku jak JioSaavn, Gaana czy Wynk.

Spotify/stream2me