Spotify w końcu wchodzi do Rosji

Spotify tego lata podejmie kolejną próbę wejścia na rynek rosyjski. Być może tym razem okoliczności ekonomiczno-polityczne będą łaskawsze dla serwisu.

Serwis już w 2015 roku przygotowywał się do uruchomienia w Rosji. Jednak z zakulisowych komentarzy wiadomo, że w tamtym momencie ekonomiczna i polityczna sytuacja w Rosji zniechęciła giganta do uruchomienia swojej usługi. najwyraźniej tego lata w końcu uda się dotrzeć do nowych klientów, którzy już od 2015 roku korzystają w pełni z Apple Music oraz lokalnego serwisu Yandex Music.

Spotify konkurować może jedynie ceną oraz mocną marką. Apple Music kosztuje miesięcznie 169 rubli (ok. 2,65 dol.), natomiast Yandex Music od 169 do 229 rubli (ok. 3,59 dol.). Przewiduje się, że Spotify zaskoczy cena i zaoferuje swoją usługę Premium w cenie 150 rubli tj. około 2,35 dolarów za miesiąc.

Standardowo serwis będzie oferował darmowy dostęp do swoich bibliotek za odsłuchiwanie reklam w przeciwieństwie do Apple Music, który nie oferuje takiej opcji w Rosji.

Po udanym wiosennym debiucie w Indiach, Rosja z populacją prawie 144 milionów obywateli i będącym 23. największym na świecie rynkiem muzycznym wartym w 2018 roku 98,4 miliona dolarów (wg IFPI), może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Notes

  • Użytkownicy Amazon Prime Video dyskutują o słabej ofercie
    Użytkownicy Hulu dyskutują o problemach technicznych serwisu
    Użytkownicy Netflixa dyskutują o bohaterach z oferty serwisu

    Źródło: Strategy Analytics