Spotify zachęca użytkowników do głosowania w wyborach do Europarlamentu

W Spotify głęboko wierzą, że głosowanie w wyborach jest jednym z najlepszych sposobów na to, by nasz głos został usłyszany.

Wybory do Parlamentu Europejskiego odbywają się już za dwa tygodnie i podczas gdy każdy kraj ma swój własny charakter, wszędzie frekwencja jest stosunkowo niska (ok. 42% w ostatnich wyborach). Właśnie dlatego Spotify przypomina i zachęca do głosowania użytkowników platformy z całej Europy za pośrednictwem powiadomień w aplikacji i dedykowanej playlisty.

Już od dziś użytkownicy Spotify zarówno wersji darmowej jak i abonenci planów Premium, którzy są mieszańcami krajów członkowskich Unii Europejskiej i mają skończone 18 lat, otrzymają powiadomienie w aplikacji przypominające o zbliżających się wyborach do Parlamentu Europejskiego.

 
 

Powiadomienie zawiera także link do specjalnej playlisty Get Vocal, Europe!, na której znalazły się piosenki najpopularniejszych na Spotify artystów z całej Europy; Polskę reprezentują Taco Hemingway, Bedoes i Kubi Producent z utworem „Chłopaki nie płaczą”. W opisie playlisty znajduje się także link do oficjalnej strony wyborów, gdzie dostępne są najważniejsze informacje, jak można głosować w poszczególnych krajach.

Od 23 do 26 maja użytkownicy Spotify otrzymają powiadomienie z przypomnieniem o dniu wyborów, które będzie zawierało link do strony UE z wskazówkami, jak głosować. Spotify przeprowadziło z sukcesem podobną kampanię zachęcającą do głosowania w lokalnych wyborach w Szwecji, Holandii i USA. 
Jak pisze serwis, akcja ma całkowicie apolityczny charakter, Spotify nie wspiera żadnej partii politycznej ani organizacji biorącej udział w eurowyborach.
 
Spotify

Notes

  • Użytkownicy Amazon Prime Video dyskutują o słabej ofercie
    Użytkownicy Hulu dyskutują o problemach technicznych serwisu
    Użytkownicy Netflixa dyskutują o bohaterach z oferty serwisu

    Źródło: Strategy Analytics