Storytel ma już ponad milion abonentów

Oferta Storytel, platformy umożliwiającej streaming audiobooków i ebooków, nieustannie się poszerza. Liczba użytkowników wzrastała przez cały okres letni, aby 12 sierpnia ustanowić nowy kamień milowy w działalności firmy – ponad milionowi płatnych subskrybentów. Od początku roku baza abonentów Storytel wzrosła o ponad 200 000 klientów. Storytel działa już na 17 rynkach na całym świecie.

Storytel powstał w 2005 roku i jest obecnie cyfrowym pionierem na szybko rozwijającym się globalnym rynku audiobooków. Dwa lata przed tym, jak iPhone zmienił sposób, w jaki ludzie myślą o swoim telefonie, założyciele Storytel, Jonas Tellander i Jon Hauksson, mieli wizję i pasję, łączącą zarówno treści jak i technologię, które miały stać się decydujące i zrewolucjonizować przesyłanie strumieniowe historii w formie audio bezpośrednio do konsumentów za pośrednictwem sieci komórkowej.

Koncepcja streamingu była fantastyczna, ale powstała w trudnych czasach. W 2009 roku globalny kryzys finansowy rzucił cień na cały świat. Tego roku Storytel miał 2000 subskrybentów i sprzedaż na poziomie 4 milionów szwedzkich koron. W tym samym roku dyrektor generalny Jonas Tellander chwycił się ostatniej deski ratunku i przedstawił swoją koncepcję w telewizji w czasie największej oglądalności, przed szwedzką widownią oraz jury złożonym z aniołów biznesu, w szwedzkim programie telewizyjnym o nazwie „Draknästet”(eng. „Dragon’s Den”).

Dziś Storytel jest największą platformą przesyłania strumieniowego książek audio i e-booków w północnej Europie o łącznej liczbie ponad 300 000 tytułów. Firma działa na 17 rynkach na całym świecie. Jej główna siedziba znajduje się w Sztokholmie. W Polsce Storytel działa z powodzeniem już czwarty rok. Wśród ostatnich produkcji warto wymienić m.in. serię audiobooków o Sherlocku Holmsie w niezwykłej interpretacji Borysa Szyca, utrzymane w klimacie noir kryminały Raymonda Chandlera czytane przez Przemysława Bluszcza czy produkcję Storytel Original „Terror”, czyli serial audio autorstwa Maxa Czornyja.

Narodzinom Storytel 14 lat temu przewodziła idea uczynienia świata bardziej empatycznym za pomocą fantastycznych opowieści, którymi wszyscy mogą się dzielić i cieszyć się nimi w dowolnym miejscu i czasie. Ta idea wciąż obowiązuje, teraz bardziej niż kiedykolwiek, aby pomóc ludziom zwolnić tempo i cieszyć się dobrze opowiedzianą historią – mówi Jonas Tellander.

2005: Jonas Tellander i Jon Hauksson zakładają serwis z audiobookami Bokilur, który później przekształca się w Storytel. 

2009: Światowy kryzys finansowy wstrząsa światem. Jonas Tellander, dyrektor generalny Storytel, bierze udział w szwedzkim programie „Draknästet”, zdobywa finansowanie i zapewnia firmie możliwość kontynuowania i prężnego rozwoju jej działalności.

2011: Na rynku pojawia się pierwsza książka audio wyprodukowana przez Storytel.

2016: W lutym Storytel pojawia się na polskim rynku. W Szwecji Storytel przejmuje Norstedts, drugą co do wielkości grupę wydawniczą. Przejmuje też duńskiego konkurenta w dziedzinie audiobooków, Mofibo.

2017: Storytel przejmuje People’s Press, czwartego co do wielkości wydawcę w Danii.

2018: Storytel wprowadza tablet Storytel Reader. Firma koncentruje się na ekspansji międzynarodowej i wchodzi na sześć nowych rynków. Jest też notowana na giełdzie NASDAQ First North. Wprowadzono usługę abonamentu rodzinnego.

2019: W styczniu Storytel nabywa Ztory, aplikację oferującą usługę subskrypcji gazet i czasopism. Storytel jest teraz dostępne w Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii, Islandii, Niemczech, Rosji, Holandii, Polsce, Hiszpanii, Włoszech, Turcji, Indiach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Bułgarii, Singapurze i Meksyku. Kolejne premiery rynkowe planowane są na rok 2019; w Brazylii i Korei Południowej zostały już ogłoszone.

12 sierpnia 2019 Storytel osiąga nowy kamień milowy: milion abonentów.

Storytel/Zdjęcie:Storytel