Stream-trendy na 2017 rok

Serwisy streamingowe, dotychczas skupione na oferowaniu treści na żądanie, próbują rozszerzyć działalność o nadawanie kanałów telewizji liniowej on-line. Hulu już zapowiedziało dodanie takiego rozwiązania do swojej platformy, Amazon Prime Video rozgląda się za dostawcą kontentu sportowego do nadawania na żywo.

Platformy SVOD będą zakładały większe budżety na własne oryginalne produkcje. Okazuje się że klienta przyciąga tzw. wyłączność i oryginalność dostarczonych treści. Netflix już zapowiedział dodatkowe inwestycje w wysokości 1 mld$ w swoje własne produkcje.

Streaming mobilny będzie najszybciej rozwijającą się funkcją na smartfonach. Streaming wyszedł do klienta i to on będzie decydował co chce pokazać znajomym dzięki m.in. takim usługom jak Facebook Live, Periscope, Twitter #GoLive czy ostatnie Facebook Audio Live. Narzędzia do streamowania mediów audio-wideo staną się popularne dzięki znanym serwisom społecznościowym a rola streamingu społecznościowego wzrośnie.

Serwisy muzyczne wejdą w nową fazę rozwoju – oferty materiałów wideo. Już teraz Spotify zapowiada na przyszły rok transmisje on-line ok. 20 koncertów.

Rewolucja mobilna, przejdzie w fazę jakości. Dostawcy treści będa bardziej skupiać się na jakości oferowanych materiałów, w tym na zwiększonym zaangażowaniu konsumenta.

Automatyzacja produkcji kontentu – wraz z rozwojem usług streamingowych wzrasta również zapotrzebowanie na różnorodną zawartość oraz szybko rotujące nowości. Automatyzacja łańcucha produkcyjnego pozwoli uniknąć błędów jak również pozytywnie wpłynie na utrzymacie terminów produkcyjnych.

Zaawansowane analizy oglądalności oferowanego kontentu przez serwisy streamingowe. Konsumenci szybko zmieniają upodobania i żeby ich zatrzymać przy własnej ofercie analiza zachowań konsumentó treśći pomaga w planowaniu produkcji ale również w przygotowywaniu strategii komunikacyjnych i marketingowych.