Telwizory stają się mądrzejsze.

Telewizor staje się centrum multimedialny a coraz mniej narzędziem do oglądania telewizji liniowej.

Według najnowszych badań Parks Associates penetracja urządzeń typu smart tv w Europie Zachodniej osiągnęła 57 procent. Wzrost odbiorników telewizyjnych podłączonych do internetu również nie omija USA, gdzie już 82 procent gospodarstw domowych podłącza telewizory do internetu.

Rola telewizora w domu ewoluuje, jak twierdzi Brad Russel, analityk z Parks Assiociates. Smart TV stają się źródłem rozrywki uzależniającym się od dekoderów i innych urządzeń pozwalających na streaming wideo i audio. Co ważniejsze, smart tv pomału wchodzą w synergię z innymi smart urządzeniami jak smartfony, systemy kamer wideo czy też mobilnymi sklepami z aplikacjami. Już teraz Google dzięki swojej stronie głównej pozwala na wyszukiwanie głosowe i castowanie dowolnego materiału wideo i audio na odbiorniki telewizyjne dzięki Chromecastowi.

Nie dziwi fakt, że smart tv ma się dobrze choć wiele mu jeszcze brakuje. Zazwyczaj hardware nie nadąża za softwarem. Dodatkowo szybki rozwój nowoczesnych technologii wymusza na użytkownikach częstą wymianę odbiornika, czemu naprzeciw wychodzi Chromecast, którego jedynym wymaganiem jest wejście HDMI. I ze zwykłego odbiornika telewizyjnego robimy zaawansowane smart tv.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.