TuneIn szuka inwestora. Internetowa platforma radiowa rozważa sprzedaż

TuneIn, radiowa platforma internetowa bada możliwości sprzedaży swojej usługi.

Do rozeznania się na rynku TuneIn zaangażował firmę doradczą Liontree Advisors. Po ubiegłorocznym zastrzyku inwestycyjnym w wysokości 50 milionów dolarów, serwis obecnie wyceniany jest na 500 milionów dolarów. Jednak jak donosi Bloomberg, gotów jest się „sprzedać” taniej, niż wynosi jego wycena.

Serwis TuneIn powstał w 2002 roku w Los Angeles, oferując na początku bezpłatny dostęp do setek stacji radiowych z całego świata. W ostatnich jednak latach, serwis skupił się na wprowadzeniu odpłatnej oferty dla słuchaczy, która opierała się na wolnych od reklam muzycznych stacji radiowych oraz mocno postawił na radio sportowe w tym relacje na żywo z rozgrywek.

W odpłatnej oferty w cenie 9,99 dolarów miesięcznie z serwisu korzysta niecałe 10 milionów użytkowników. Pod względem płatnych subskrypcji jest lepszy od konkurencyjnej Pandory z 6 milionami użytkowników, jednak daleko mu do platformy Sirius XM, który posiada 30 milionów użytkowników premium.

Dla TuneIn problematyczne w procesie sprzedaży może się stać niedawne oskarżenie serwisu o łamanie praw autorskich. Sony Music Entertainment oraz Warner Bros Music oskarżają serwis o nadawanie 800 nielicencjowanych strumieni radiowych w Wielkiej Brytanii. Spór jest w toku, jednak może on mieć poważne konsekwencje do ewentualnej wyceny serwisu, w przypadku, gdy zostanie mu udowodniona wina.

MusicBusinessWorldwide/stream2me