Vivendi planuje nowe otwarcie serwisu Dailymotion.

Serwis Dailymotion od czerwca pojawi się w nowej odsłonie. Vivendi stawia na treści od nowych partnerów.

Od kiedy w styczniu 2016 roku francuski koncern Vivendi (właściciel Canal+, Gameloft) przejął serwis Dailymotion, traktował go mocno po macoszemu a sam serwis, który niegdyś był drugim wyborem po YouTube, stał się mało znaczącym graczem wideo w sieci. Wszelkie publikowane treści pochodziły tylko od użytkowników, które rzadko przyciągają rzesze fanów.

Vivendi planuje przyśpieszyć synergię pomiędzy Dailymotion oraz swoimi pozostałymi aktywnościami jak Canal + oraz Gameloft. oznacza to, że w serwisie pojawi się więcej treści właśnie z tych brandów, ale również od zewnętrznych dostawców. Trwają między innymi rozmowy z Universal Music Group, aby dzięki wydawcy uzupełnić kategorię muzyczną w serwisie (Universal obecnie mocno współpracuje z YouTube w ramach Vevo, w którym posiada 30 procent udziałów).

Maxime Saada, prezeska serwisu potwierdza, że użytkownicy nadal będą mogli publikować własne treści, jednak dla serwisu nie będzie to już główną wartością platformy. Obecnie Dailymotion ma miesięcznie 300 milionów unikalnych użytkowników.

Wraz z nową odsłoną serwisu, odświeżone zostaną jego wersje w aplikacjach na Androida, iOS oraz Apple TV, gdzie Vivendi połozy jeszcze większy nacisk na materiały premium.