Wuaki.tv zmienia nazwę i strategię.

Wuaki.tv to popularny serwis SVOD w Europie Zachodniej. Zmienia nazwę oraz strategię rozwoju w Wielkiej Brytanii.

Rakuten, właściciel Wuaki.tv i japoński gigant w branży e-commerce na swoje 20. urodziny zmienia nazwę serwisu na Rakuten TV. Poprzez ujednolicenie nazwy swojej marki i ogłaszając przy okazji współpracę z klubem FC Barcelona, Rakuten chce umocnić swoją pozycję na rynku serwisów SVOD w Europie Zachodniej.

Rakuten TV ma już ponad 1 milion użytkowników w Wielkiej Brytanii oraz 5 milionów w całej Europie. Nie dziwi fakt, że warty ponad 2,2 miliard funtów brytyjskich rynek wideo został zauważony przez serwis, który postanowił właśnie tam zainwestować najwięcej. Jak wspomina prezes Jacinto Roca dla Hollywood reporter, serwis przymierza się również do produkcji własnych oryginalnych treści we współpracy ze znanymi twórcami z Hollywood. Istnieją duże szanse, że w tym roku jeszcze serwis zaoferuje swoim widzom pierwszy własny tytuł.

Rakuten TV w strategii marketingowej stawia na propozycje kinowe dostępne w każdym domu. Współpraca z FC Barcelona ma jej pomóc w promocji i przyciągnięciu nowych użytkowników. Pozostałe walory jak najwyższej jakości wideo oraz najlepszej jakości materiały są również popularne wśród konkurencji, więc walka na hasła jest dość wyrównana.

Rakuten TV (dawniej Wuaki TV) nie jest dostępny w Polsce i nic nie zapowiada jego wejścia na nasz rynek.  Obecnie dostępny jest w Hiszpanii, gdzie oferuje dodatkową usługę streamingu w subskrypcji, Anglii, Francji, Niemczech, Włoszech, Irlandii, Austrii, Szwajcarii, Belgii i Luxemburgu, oferta ograniczona jest tylko do wypożyczalni pojedynczych tytułów oraz ich sprzedaży.