37 proc. użytkowników darmowych okresów próbnych zaczyna subskrybować serwisy VOD.

Najnowsze badania Parks Assosiates w USA wykazują, iż 37 procent użytkowników, korzystających z darmowych okresów próbnych serwisów OTT (Over-The-Top) przechodzi na płatna subskrypcję.

Glenn Hower, analityk z Parks Assiociate komentuje, iż okresy próbne oferowane przez serwisy OTT stanowią skuteczna formę promocji danego serwisu, która częściej skłania użytkowników do przejścia na płatną subskrypcje. Nadużywanie bezpłatnych okresów próbnych celem uniknięcia zapłaty za subskrypcje dotyczy 1 procenta użytkowników, zwanych „trialers series”.

Ponad 25 procent Amerykanów w ciągu ostatniego pół roku testowała bezpłatnie co najmniej jednej serwis OTT a 47 procent z nich zaczęło korzystać z ich płatnej wersji.

Amerykanie w ubiegłym roku wydawali miesięcznie średnio 7,95 dolara na subskrypcje serwisów OTT, przy czym prym wiodły takie serwisy jak Netflix, Amazon Prime oraz Hulu.