42 mln złotych wypłaciła grupa LTTM youtuberom w 2020 roku

Pomimo trudnego dla branży reklamowej roku, grupa LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset) na przestrzeni 12 miesięcy wypłaciła youtuberom z sieci ponad 42 miliony złotych – to milion więcej niż w 2019.

Największa grupa influencer marketingu w Polsce podsumowuje rok 2020 i zdradza, ile średnio kosztuje jedna kampania z influencerem oraz jaki czas widzowie spędzają na oglądaniu filmów youtuberów.

 

860 kanałów zrzeszonych w sieci LifeTube (grupa LTTM) ma łącznie 207 milionów subskrypcji i odpowiada za ponad 10% całej oglądalności YouTube w Polsce. Twórcy na przestrzeni 2020 roku opublikowali 132 tysiące filmów – aż dwukrotnie więcej niż w 2019.

To oznacza, że każdego dnia upubliczniali średnio 363 nowych wideo w serwisie YouTube (15 filmów na godzinę!). Łączny czas oglądania wszystkich ich filmów wyniósł ponad 108 tysięcy lat. Materiały youtuberów cieszyły się bardzo pozytywnym odbiorem widzów – aż 97% wszystkich reakcji zostawionych pod filmami to łapki w górę.

Natomiast kanały marek na YouTube, produkowane i realizowane przez agencję influencer marketingu TalentMedia, zdobyły w 2020 roku 162 tysiące nowych subskrypcji. W ciągu 12 miesięcy wygenerowały prawie 55 milionów wyświetleń w grupach docelowych klientów.

Rok 2020 może nie pozwolił nam rozwinąć nowych inwestycji, które mieliśmy w planach, ale dzięki ciężkiej pracy całego zespołu udało nam się utrzymać pozycję lidera, jak również po raz kolejny pokazać, że siła influencer marketingu sukcesywnie się umacnia – na przekór niektórym komentarzom. Podczas tego roku udowodniliśmy, że autentyczność, bliska więź z widzami i konkretne wyniki, które daje współpraca z profesjonalnymi twórcami internetowymi, to wartości, których jeszcze mocniej szukają reklamodawcy – komentuje Paweł Stano, CEO grupy LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset).

Zespół LTTM (liczący prawie sto osób) w 2020 roku zrealizował łącznie 2600 współprac marka-youtuber (pod jedną realizacją kryje się jeden pakiet świadczeń jednego influencera w jednej kampanii). O 550 więcej niż w 2019 roku! To oznacza, że eksperci z LTTM koordynują średnio 10 realizacji dziennie (w dni robocze). Z grupą w 2020 roku współpracowało 439 klientów, a każdy z nich średnio w ciągu roku zrealizował w LTTM 6 kampanii. Jedna realizacja z youtuberem w 2020 roku kosztowała w LTTM średnio 16,5 tysiąca złotych.

Poza rozwojem strategicznym, grupa LTTM wspólnie z twórcami z sieci zaangażowała się w wiele akcji społecznych. Stworzona w LTTM kampania społeczna #KoronaCizGłowyNieSpadnie edukowała o zmieniających się obostrzeniach i potrzebie zachowania dystansu społecznego. W akcji wzięło udział ponad 100 twórców. Dla kampanii profrekwencyjnej MamPrawoWiedziec.pl LTTM zrealizował kampanię mediową, dzięki której stronę internetową odwiedziło blisko milion użytkowników.

Siłę influencerów potwierdziły nie tylko licznie komunikowane przez nich akcje społeczne, ale też obecność polityków na ich kanałach. Okazało się, że twórcy są ważnym kanałem przekazywania informacji o aktualnych zmianach w kraju czy debaty publicznej przy okazji istotnych, krajowych wydarzeń.

LTTM/Wideo:YouTube/Infografiki:LTTM