Animowany serial „Awatar: legenda Aanga” doczeka się aktorskiej wersji

Netflix wyprodukuje serial z udziałem prawdziwych aktorów, oparty na wielokrotnie nagrodzonym i uwielbianym przez widzów serialu animowanym kanału Nickelodeon „AWATAR: LEGENDA AANGA”. Jego showrunnerami i producentami wykonawczymi będą twórcy oryginału, czyli Michael DiMartino i Bryan Konietzko. Nowy serial powstanie we współpracy z kanałem Nickelodeon. Jego produkcja ruszy w roku 2019 i będzie on dostępny tylko w serwisie Netflix.

Serial „Awatar: Legenda Aanga” miał trzy sezony i pierwotnie — od lutego 2005 r. do lipca 2008 r. — był nadawany na kanale Nickelodeon. Na swoim koncie ma nagrody Annie, Genesis i Emmy oraz Nagrodę Peabody’ego, a także liczne nominacje do tych wyróżnień.

„Awatar: Legenda Aaanga” opowiada o przygodach tytułowego Aanga i jego przyjaciół, którzy muszą pokonać Władcę Ognia o imieniu Ozai, by uratować świat i zakończyć straszliwą wojnę z Narodem Ognia.

„Nie możemy się już doczekać pracy nad nową wersją »Awatara«. Będziemy mogli pokazać świat Aanga w efektownej wersji, która zawsze nam się marzyła, oraz dobrać właściwą obsadę składającą się z aktorów o różnych kolorach skóry.

To wyjątkowa okazja, by skorzystać z ciężkiej pracy, którą wszyscy włożyli w przygotowanie pierwotnego serialu. Będziemy mogli też mocniej nakreślić postacie, fabułę, akcję i cały przedstawiony świat. Netflix pozwala nam realizować naszą wizję nowej wersji znanej widzom historii, za co jesteśmy szalenie wdzięczni” — opowiadają Bryan Konietzko i Michael DiMartino.

„Zobowiązujemy się zachować wierność wizji Bryana i Mike’a oraz cieszymy się, że możemy pomóc im w stworzeniu aktorskiego serialu, który wprowadzi użytkowników serwisu Netflix z całego świata w epicki świat pełen magii żywiołów” — potwierdza Melissa Cobb, wiceprezes ds. treści dla dzieci i rodzin.  

Chris Viscardi, pierwszy wiceprezes Nickelodeon ds. produkcji i rozwoju animacji, dodaje: „Serial »Awatar: Legenda Aanga« cieszy się niesłabnącą popularnością i zyskuje nowych fanów na całym świecie. Zawdzięcza to postaciom, które są bardzo ludzkie i łatwo się z nimi utożsamiać, oraz rozbudowanemu światu pełnemu epickich historii i przygód.

Współpraca z serwisem Netflix to część szerszej strategii kanału Nickelodeon i grupy mediowej Viacom — chcemy skorzystać z naszej gigantycznej biblioteki cieszących się globalną popularnością treści, aby tworzyć ich nowe interpretacje. Nie możemy się doczekać, aż widzowie zobaczą aktorską wersję »Awatara« przygotowaną przez Netflix”.

Początkiem stworzonej przez Nickelodeon marki „Awatar: Legenda Aanga” były trzy sezony (61 odcinków) serialu, który należy do najbardziej uwielnianych przez widzów animacji w historii. Na bazie tego sukcesu zaczęto przygotowywać niemal równie popularne komiksy i powieści graficzne, w których rozwijane są nowe wątki.

Powieść graficzna „Avatar: The Last Airbender” przez 70 tygodni była na liście bestsellerów „New York Timesa” w swojej kategorii, osiągając nawet pozycję numer jeden. Świetnie przyjęto również kolekcję na DVD i Blu-ray. Wydawnictwo „Avatar: The Last Airbender: The Complete Series” od czasu swojej premiery w 2018 r. zarobiło na rynku detalicznym niemal 5 milionów USD.

Netflix/Zdjęcie/Nickelodeon