Billboard uzupełnia listy przebojów o statystyki streamingowe.

Billboard, jeden z najbardziej znanych serwisów informacyjnych z branży muzycznej, uzupełnia swoją listę TOP200 o dane z ruchu serwisów streamujących muzykę.

Nowa lista przebojów będzie miała premierę już 31 stycznia i oprócz danych sprzedażowych albumów oraz singli, będzie uwzględniać informacje o ilości odtworzeń danego utworu z określonego albumu w serwisach muzycznych na życzenie.

Zostanie również przebudowany system „liczenia” sprzedaży, co będzie miało bezpośrednie przełożenie na kolejność tytułów na liście TOP200. 10 sprzedanych singli będzie równać się sprzedaży 1 całego albumu, natomiast 1 500 odtworzeń utworów z danego albumu będzie również równoważne sprzedaży 1 albumu. Dane streamigowe dostarczy firma Nielsen Music, monitorująca rynek serwisów muzycznych.

Dane streamingowe zostaną uwzględnione we wszystkich kategoriach muzycznych prezentowanych na liście.