CDA Premium ujawnia liczbę subskrybentów.

Według informacji uzyskanych przez „Rzeczpospolitą”, serwis CDA Premium miał w sierpniu 2017 roku 81 tysięcy użytkowników opłacających subskrypcję.

Usługa, która wystartowała na początku 2016 roku zdobywa szybko popularność – jeszcze w sierpniu 2016 miała 22 tysiące subskrybentów. Serwis bazuje, oczywiście, na popularnej stronie CDA.pl, wokół której od dawna są kontrowersje związane z charakterem serwisu. Społecznościowo-hostingowe CDA.pl pozwala użytkownikom na umieszczanie własnych treści, także wideo, z czego często korzystają osoby chcące podzielić się cudzą własnością intelektualną. Dlatego też serwis wzbudza kontrowersje. O ile jednak usługa premium bazuje na głównym serwisie, to jest od niego oddzielnym bytem.

– Mamy w bazie ponad 3400 filmów udostępnianych użytkownikom w ramach umów licencyjnych zawartych z dystrybutorami. Tylko w tym roku zapłacimy około 6 mln złotych tytułem opłat licencyjnych – mówi prezes CwMedia SA Jarosław Ćwiek.

Samo CDA.pl też nie jest już takie, jak było – dystrybutorzy korzystając z narzędzi udostępnionych przez CwMedia mogą samodzielnie usuwać treści, do których mają prawa autorskie, a zostały umieszczone w serwisie przez kogoś innego.

– Dla zarejestrowanych partnerów, głównie dystrybutorów i wydawców, CDA wdrożyło narzędzie o nazwie directtakedowntool – dzięki temu mogą oni z pozycji administratora sami kasować wszystkie „podejrzane” treści, nie muszą tego nawet zgłaszać – podkreśla Jarosław Ćwiek.

Konkurencja nie chce komentować faktu, że CwMedia ujawniło liczbę subskrybentów swojej usługi. Nadal nie zdradza również liczby osób, które płacą im za subskrypcję. Natomiast fakt, że użytkownicy coraz chętniej płacą za dostęp do legalnych treści w serwisie do niedawna kojarzonym z nie całkiem legalnym dostępem do dóbr kultury wskazuje na jedno – Polacy chętnie płacą twórcom za ich pracę, tylko musi to być łatwe i dostosowane do zasobności polskich portfeli.

Źródło: Rzeczpospolita