CDA Premium z blisko 350 tys. płatnych subskrypcji

Spółka CDA S.A. opublikowała raport za rok 2020 i pochwaliła się kolejnymi rekordami w praktycznie wszystkich obszarach swojej aktywności. Na uwagę zasługuje też fakt, że liczba osób subskrybujących płatną usługę CDA Premium wzrosła do blisko 350 tys.

W minionym, 2020 roku spółka CDA S.A. wypracowała przychody na poziomie 60,5 mln zł (co stanowi wzrost o 41 proc. r/r), zysk operacyjny w kwocie 20,1 mln zł (wzrost o 76proc. r/r) oraz zysk netto w wysokości 16,3 mln zł (wzrost o 77 proc. r/r).  znacząco wzrosła także liczba subskrybentów płatnej usługi CDA Premium – na koniec roku 2020 było 348 tys. aktywnych subskrybentów. Dla porównania, na koniec 2019 roku liczba ta wynosiła trochę ponad 231 tys. 

Pod koniec drugiego kwartału zadebiutowała usługa CDA Cinema czyli kino w domu. W ramach CDA Cinema prezentowane są nowe, niepokazywane dotąd w Polsce filmy. Wiele z nich można oglądać tylko i wyłącznie w CDA Premium.

Takim filmem jest choćby chińska super produkcja wojenna „800”, czyli najbardziej kasowy i najchętniej oglądany film roku 2020 na całym świecie. Film „800” okazał się być absolutnym blockbusterem – wg box office zarobił na całym świecie ponad 460 mln dolarów. Film ten w Polsce można oglądać tylko w CDA Premium.

W 2020 r. Spółka konsekwentnie kontynuowała rozwój sekcji CDA Premium oraz CDA Premium Free. Nawiązano współpracę z nowymi partnerami i studiami filmowymi, m.in. z MonolithFilms i Studio Canal, a także pozyskano szeregnowych licencji na emisję filmów i seriali, co bardzo pozytywnie wpłynęło na jakość oraz ilość filmów dostępnych na platformie. 

Aktualnie (dane na dzień 26 lutego 2021 r.) ilość materiałów dostępnych w ramach płatnej subskrypcji przekracza 8 350 filmów, bajek i seriali. Ponadto na dzień 31 grudnia 2020 roku w serwisie CDA znajdowało się ponad 368 tys. filmów wideo z kategorii CDA Premium Free dodanych przez zweryfikowanych partnerów i agencje MCN, współpracujące z CDA S.A.

Ostatnio w CDA Premium zaczęły pojawiać się częściej seriale – w styczniu br. pojawiły się: „Czarnobyl: strefa wykluczenia”, „Gogol” oraz „Dobry seks w miłym towarzystwie”. 

W omawianym okresie prowadzone były również intensywne działania, których celem było zwiększenie dostępności dedykowanej aplikacji CDA dla telewizorów typu smartTV. W I kwartale ukończone zostały prace związane z opracowaniemdedykowanej aplikacji CDA Premium dla starszych modeli telewizorów LG (systemy WebOS 1.0+ oraz 2.0+).

Pod koniec września wdrożony został nowy kanał sprzedaży dostępu do CDA Premium – Google Play. Ponadto Spółka zacieśniła współpracę z firmą LG, jednym z liderów wśród producentów telewizorów na świecie. W ramach tej współpracy ikona CDA pojawia się na pasku głównych aplikacji we wszystkich nowych modelach telewizorów marki LG oraz tych, wyprodukowanych po roku 2014. 

Dzięki temu dostęp do aplikacji CDA dla użytkowników jednej z najpopularniejszych w Polsce marek telewizorów jest jeszcze prostszy i bardziej intuicyjny. Na grafice poniżej wskazane są marki telewizorów, oraz platformy mobilne posiadające aplikacje CDA.

CDA