Cyfrowa rewolucja sportu. Platforma Yes2Move wygenerowała 170 tys. treningów online

Pandemia przyspieszyła digitalizację wielu branż, w tym sportowo-rekreacyjnej. W zaledwie trzy tygodnie po ogłoszeniu pierwszego lockdownu uruchomiono platformę treningową online Yes2Move. Przez rok na platformie pojawiło się ponad 800 godzin materiałów treningowych, a użytkownicy wykonali 170 tys. treningów w formule internetowej, spędzając na treningach live ponad 30 tys. minut.

Lockdown na długo zamknął mieszkańców Polski w domach, przez co na znaczeniu zyskały jeszcze bardziej rozwiązania internetowe, zapewniające dostęp do usług niezależnie od miejsca i czasu. Ten trend nie ominął także usług fitness online, które stały się odpowiedzią na zjawisko binge-watchingu (kompulsywnego oglądania seriali) w czasie pandemii.

Grunt pod swoje działania spółka badała w mediach społecznościowych. Początkowo robiła to poprzez treningi prowadzone na żywo przez instruktorów na oficjalnych profilach swoich klubów fitness na Facebooku. Wirtualne spotkania z trenerem spotkały się z bardzo dobrym odzewem wśród użytkowników. W tym samym czasie cały sztab ludzi, składający się z pracowników odpowiedzialnych za kreację, trenerów oraz ekspertów, zajmował się budowaniem strony internetowej oraz produkcją filmową.

Przez rok działalności platforma wygenerowała ponad 2 700 000 odsłon, a jej użytkownicy wykonali 170 tys. treningów online. Same treningi live, które na początku pandemii na platformie odbywały się 3 razy dziennie, to łącznie 30 tys. minut transmisji bez przerwy.

Obecnie na Yes2Move dostępnych jest ponad 800 filmów treningowych stworzonych we współpracy z prawie setką ekspertów z obszaru fitness i zdrowego stylu życia.

Jak twierdzą twórcy platformy, w czasie pandemii prym wiodą takie kategorie treningów jak Body&Mind, treningi siłowe oraz wytrzymałościowe, a także treningi na zdrowy kręgosłup, który w czasie ogólnopolskiego home office jest nadwyrężany częściej, niż kiedykolwiek wcześniej.

Według badania przeprowadzonego dla Benefit Systems na panelu Ariadna, 86 proc. Polaków odczuwa bóle kręgosłupa, a ponad połowa z nich zmaga się z tym problemem co najmniej raz w tygodniu.

Benefit System/Zdjęcie główne: Pexels