Discovery przymierza się do uruchomienia własnego serwisu streamingowego

Powracają plotki o pracach Discovery nad własnym serwisem streamingowym.

Plotki podsycane są wypowiedziami szefa Discovery, Davida Zaslava, który ostatnio potwierdził, iż po ostatniej akwizycji Scrips Network, 17 kanałów mogłoby znaleźć się w nowej streamingowej platformie. Padła również propozycja ceny za miesięczną subskrypcję, od 5 do 8 dolarów.

Przemawiając ostatni na spotkaniu Stowarzyszenia Korytków Telewizyjnych w Los Angeles szef Discovery powiedział, że nie istnieje żaden harmonogram prac nad nowym serwisem, jednak jest przekonany, że ten pomysł będzie hitem.

Dzięki takim kanałom jak Food Network, HGTV, ID i TLC, Discovery zgarnia w USA 22-25 procentowy zasięg wśród kobiet. Dlatego też nie dziwi powracający pomysł z uruchomieniem własnej platformy streamingowej.

Dla Discovery nie będzie to żadna nowość, bo już od 2013 roku wraz z AMC oraz Viacom oferuje swoje zasoby kontentowe na platformie Philo, gdzie za miesięczna opłatą 20 dolarów widzowie otrzymują dostęp do treści produkowanych przez kanały Discovery, AMC, Viacom i właśnie Srips Network.

Pytanie, czy Discovery porzuci Philo dla nowego projektu, czy też z dużym ryzykiem na sukces stworzy obok istniejącej platformy własny serwis. Amazon Prime, Hulu, HBO go/Now oraz Netflix nie oddadzą ani jednego użytkownika. Tydzień z rekinami zapewne ma swoich wiernych fanów, jednak oni też lubią Opowieści Podręcznej czy też Grę o tron.

Engagdet/stream2me