e-Sport dzięki Twitterowi staje się bardziej społecznościowy.

Twitter wraz z dwiema największymi firmami e-Sportowymi, ESL oraz DreamHack w tym roku na żywo w serwisie pokażą 15 globalnych wydarzeń e-sportowych. Relacje zostaną opatrzone ekskluzywnymi treściami, dostosowanymi na potrzemy serwisu społecznościowego.

Johannes Schiefer wiceprezes ESL stwierdził, iż „Twitter jest doskonałą platformą dla streamingu na żywo, ponieważ pozwala na bezpośrednie zaangażowanie nie tylko z stremowanymi treściami, ale również z kluczowymi zawodnikami rozgrywek”.

Według raportu 2016 Digital Gaming Insights Report od Adobe, e-Sport ma większy zasięg w mediach społecznościowych niż większość lig sportowych w tym NFL czy MLB. Dlatego tez nie dziwi współpraca Twittera z największymi graczami w branży e-Sport i wydaje się być naturalnym połączeniem.

e-Sport to konkurencje rozgrywane pomiędzy graczami gier wideo, odbywająca się na całym świecie i organizowane są zazwyczaj w największych arenach z efektownymi oprawami świetlno-muzycznymi. Firma badawcza Newzoo przewiduje wzrost z 191 milionów do 286 milionów fanów e-sportu na całym świecie w 2020 roku.

Pierwszym wydarzeniem transmitowanym na żywo na Twitterze był zakończony właśnie w katowickim Spodku Intel Extreme Masters, organizowany przez ESL. Wydarzenia od DreamHack rozpoczną się transmisją na żywo od DreamHuck Austin w kwietniu.

Przypomnijmy sobie jak zaczynała się tegoroczna edycja Intel Extreme Masters w Katowicach.