Francuscy nadawcy narodowi zbroją się na wojnę z globalnymi dostawcami treści wideo

W poniedziałek francuskie organy nadzoru dały zielone światło narodowym nadawcom na stworzenie jednego wspólnego serwisu streamingowego.

Salto, bo tak ma się nazywać nowy serwis streamingowy będzie miał za zadanie walkę o widza z takimi globalnymi dostawcami treści wideo jak Netflix, Amazon Prime Video oraz nadchodzącymi serwisami od Apple i Disney +. Narodowy nadawca Pubcaster France Televisions porozumiał się z prywatnymi nadawcami jak M6 i TF1 w zakresie stworzenia nowej, narodowej platformy streamingowej i uruchomienie jej w pierwszym półroczu 2020 roku.

Salto ma być odpowiedzią na zwiększającą się co roku popularność serwisów zagranicznych a w szczególności amerykańskich. Nowy serwis Salto ma być odpowiedzią na dynamicznie zmieniające się wymagania konsumentów a także utrwalać w ich świadomości narodowy charakter. Podobne działania podjęli wcześniej angielscy nadawcy prywatni, którzy we współpracy z narodowym nadawcą BBC uruchomili serwis BritBox.

Sam Netflix we Francji ma obecnie ponad 5 milionów subskrybentów (dane z lutego 2019 roku) co przekłada się na ponad 50 proc. rynku VOD a w ostatnich 5 latach ich liczba wzrosła 10-krotnie. Przewiduje się , że w 2020 roku Netflix zdobędzie serca ponad 6,1 miliona Francuzów. Nie dziwi więc próba podjęcia wyzwania przez narodowych nadawców.