Francuski nadawca publiczny chce konkurować z Netflixem

Francuski nadawca telewizji publicznej France Télévisions postanowił włączyć się w walkę o rynek SVOD i konkurować z globalnym graczem Netflixem, który nad Sekwana rok kończy z prawie 2,5 mln widownią a na rok 2020 przewiduje się ich lekko ponad 6 mln według serwisu Statista.com (populacja Francji to 64 810 866 ludności według Worldometers.com) . Francuzi nie byliby sobą, gdyby w każdej branży czy sektorze gospodarki nie chcieliby wykazać się oryginalnością.

Projekt uruchomienia narodowej platformy VOD został przesunięty z wiosny na późną jesień bieżącego roku, jednak w wolnym czasie, Francuski nadawca zamierza już w maju mocno zaktualizować istniejącą już własną platformę catch-up i VOD  – Pluzz, która będzie wstępem do narodowego serwisu SVOD i będzie go uzupełniała o treści telewizyjne.

Ambicje nadawcy to osiągnięcie w ciągu pierwszych 5-6 lat 800 tys. subskrybentów premium. Głównym celem stworzenia platformy, według dyrektora generalnego Delphine Ernotte-Cunci jest promocja francuskich produkcji, zarobek pozostaje kwestią wtórną choć sam serwis w przyszłości ma się sam finansować.

Na dzień dzisiejszy France Télévisions zagwarantowała sobie materiały wideo od 10 czołowych producentów francuskich dla przyszłej platformy SVOD.