Google Play Music otwiera się na Indie. Zamierza ostro konkurować z wieloma podobnymi serwisami.

Google uruchomiło w Indiach swoja muzyczna usługę Google Play Music. Na półwyspie indyjskim będzie walczyć o klientów nie tylko z Apple Music, ale też z wieloma lokalnymi graczami.

Oferta Google’a z 30-dniowym okresem próbnym oraz miesięcznym zobowiązaniem w wysokości 99 indyjskich rupii okazuje się być najtańszym muzycznym serwisem streamingowym w Indiach. Działające w Indiach serwisy jak Apple Music, Hungama Music, Saavn, Gaana, Wynk, Guvera czy też JioMusic oscylują z miesięcznym abonamentem wokół 120 indyjskich rupii.

Nie da się ukryć, że serwis Google’a chce bezpośrednio rywalizować z Apple Music, który oferuje muzykę w cenie 120 rupii, 190 rupii w abonamencie rodzinnym i 60 rupii w specjalnej ofercie dla studentów. Apple Music oferuje w Indiach również dłuższy, bo 3-miesięczny okres próbny. Dostępność do serwisów poprzez różne platformy jest taka sama, Google natomiast wypada słabo pod kątem korzystania z serwisu w trybie offline, po prostu tego nie oferuje.

Rynek w Indiach jest specyficzny i mocno nastawiony na lokalne produkcje, bo właśnie w tej kategorii najwięcej można zadziałać, jeśli chodzi o nowych użytkowników. Dlatego też oba serwisy nie szczędzą budżetów na współpracy z lokalnymi wydawcami muzycznymi.