HOOQ. Serwis, który śmiało konkuruje z Netflixem.

Serwis HOOQ śmiało zaczyna konkurować z globalnym graczem SVOD – Netflixem. Uruchomiony w 2015 roku serwis, jest kooperacją trzech dużych graczy na rynku mediowym Singtel, Sony Pictures oraz Warner Brothers i obecnie dostępny jest w Indiach, Indonezji, Filipinach, Singapurze i Tajlandii.

W bieżącym roku, ponownie został doinwestowany kwotą 15,5 miliona dolarów oraz funkcję dyrektora technicznego powierzono Michaelowi Fleshmanowi, który posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży medialnej zdobyte w BBC, Viacom, Financial Times oraz AOL. Zadaniem nowego dyrektora będzie inicjacja planów dotyczących rozwoju platformy oraz oferowanych produktów.

HOOQ na rynku azjatyckim konkuruje z Netflixem, Amazon Prime, platformą Viu, Catchplay, Iflix oraz StarhubGo. To co wyróżnia ją a tle innych do zrównoważona oferta kontentu lokalnego oraz międzynarodowego. Mając za założycieli Sony Pictures oraz Worner Brothers pozyskał ekskluzywne treści dla regionu azjatyckiego, czyli to czego brakuje pozostałym platformom.

HOOQ jednak stawia mocno na lokalne produkcje, które cieszą się największym powodzeniem w tym regionie świata. Planuje uruchomić usługę w Malezji oraz Wietnamie, plotkuje się również o Środkowym Wschodzie.

Platforma ma w swojej ofercie ponad 35 000 godzin materiałów wideo, poczynając od filmów lokalnych po hollywoodzkie produkcje, seriale, programy telewizyjne. Miesięczna subskrypcja to koszt 8,98 dolarów amerykańskich, niewiele taniej niż oferta Netflixa, która w Azji kształtuje się na poziomie 10,98 dolara.

Dofinansowanie, nowy dyrektor techniczny oraz nowe licencje pozwolą platformie na intensywniejszy rozwój w Azji.