Jak Amerykanie korzystają z YouTube. 10 faktów

Instytut badawczy Pew Research Center postanowił przez kilka ostatnich lat zbadać, jak Amerykanie konsumują YouTube. Okazuje się, że serwis jest najpopularniejszą platformą wideo w USA.
Fakt 1 – YouTube rządzi w Ameryce

Według badania z początku 2019 roku, 73 procent Amerykanów deklaruje, że korzysta z serwisu YouTube, a wśród osób w wieku 18-24 lata odsetek ten wynosi aż 90 procent. Jedyna platformą społecznościową, która zbliża się do zasięgów YouTube jest Facebook, z którego na początku 2019 roku korzystało 69 procent.

Fakt 2 – kanały YouTube generują ogromna ilość treści

W styczniu 2019 r., 44 000 kanałów na YouTube miało co najmniej po 250 000 subskrybentów. Kanały te łącznie przesłały 48 486 godzin materiałów wideo i osiągnęły ponad 14, 2 miliarda wyświetleń tylko w pierwszym tygodniu 2019 r. Każdy przesłany materiał wideo trwał średnio 12 minut i uzyskał w ciągu tygodnia prawie 60 000 wyświetleń.

Fakt 3 – najbardziej popularne kanały nie są produkowane w języku angielskim

W pierwszym tygodniu 2019 roku 56 proc. najpopularniejszych kanałów na YouTube opublikowało co najmniej jeden materiał wideo i tylko 33 proc. z nich było w języku angielskim. Biorąc pod uwagę wszystkie dostępne kanały na YouTube, które opublikowały co najmniej jeden materiał wideo w pierwszym tygodniu 2019 roku, odsetek tych w języku angielskim zmniejsza się do 17 procent.

Fakt 4 – niewielu rządzi wieloma

Spośród kanałów, które mają co najmniej 250 000 subskrybentów, 10 procent z nich opublikowało ponad 70 procent wszystkich materiałów wideo w pierwszym tygodniu 2019 roku. To własnie one były odpowiedzialne za 79 proc. wszystkich wyświetleń.

Fakt 5 – długie filmy najbardziej popularne ale tylko w jednym temacie

Okazuje się, że fanom gier nie przeszkadzają długie formaty. 18 proc. materiałów opublikowanych w początku 2019 r. dotyczyło tematyki gier wideo. Każdy z ich średnio został obejrzany po ponad 34 tys. razy (średnio 11 tys. wyświetleń miały filmy o innej tematyce). Fanom gier nie przeszkadza również ich długość, średnio miała 13 minut, natomiast pozostałe materiały o innej tematyce ograniczały się średnio do 5,2 minut.

Fakt 6 – filmy dla dzieci najbardziej angażują

Materiały wideo skierowane do dzieci oraz z dziećmi, których zaledwie w pierwszym tygodniu 2019 roku było 4 proc. były najczęściej oglądane przez Amerykanów. Każdy z tych materiałów został obejrzany średnio ok. 70 000 razy.

Fakt 7 – rodzice folgują dzieciom

Około 34 proc. Amerykańskich rodziców regularnie zezwala swoim dzieciom (poniżej 11 r.ż.) korzystać z serwisu YouTube. 61 procent z nich twierdzi, że napotkało treści, które były nieodpowiednie dla ich pociech – tak wynika z ankiety z 2018 r., w której nie pytano o YouTube Kids

Fakt 8 – świadomi konsumenci

Według ankiety z 2018 roku, 64 proc. amerykańskich użytkowników YouTube twierdzi, że spotkało się z materiałami w serwisie, które były nieprawdziwe lub fałszywe. 60 procent potwierdziło również, iż znalazło na YouTube treści pokazujące niebezpieczne i niepokojące zachowania.

Fakt 9 – źródło  wiedzy i edukacji

Połowa Amerykanów twierdzi, ze serwis jest cennym źródłem informacji ze świata jak również praktycznym przewodnikiem w kategorii „jak to zrobić”.

Fakt 10 – sztuczna inteligencja się sprawdza

81 proc. amerykańskich użytkowników YouTube ogląda filmy sugerowane przez serwis. Jako że algorytmy YouTube zalecają oglądanie coraz dłuższych materiałów, Amerykanie za każdym nowym zarekomendowanym materiałem wydłużają korzystanie z serwisu. Oglądając pierwsze wideo o długości 9:31 min. Amerykanin przechodząc do czwartego zasugerowanego przez algorytm materiału wideo, otrzymuje już materiał o długości 14:50 minut.

Pew Research Center/stream2me

Notes

  • Spotify przywrócił wsparcie internetowej wersji playera dla przegladarek Safari na systemach iOS.