kabel

Kablówki tracą na rzecz serwisów streamingowych.

Można by rzec „Streaming is King” i nie będzie w tym przesady. Więcej użytkowników internetu korzysta z serwisów streamingowych niż z tradycyjnej telewizji kablowej.

Najnowsze badania przeprowadzone przez Fluent LLC „Streaming Survey” w maju bieżącego roku wykazują, że 67 procent amerykańskich użytkowników internetu korzysta z serwisu streamingowych. Tylko 61 procent z nich posiada w domu telewizję kablową.

Jak się nie trudno domyśleć za taki stan rzeczy odpowiada pokolenie Millennialsów. To właśnie oni w 77 procentach mają dostęp do usług streamingowych, w porównaniu z pozostałymi użytkownikami, których jest tylko 65 procent.

Największą różnice w wyborze serwisów oraz kablówki widać na przykładzie Netflixa. Serwis wybierany jest przez 61 procent Millennialsów a tylko 45 procent pozostałych użytkowników internetu. Ciekawie się robi przy serwisie Amazon Prime Video, który w obu grupach pokoleniowych ma 16 procentowy zasięg.

34 procent respondentów wybrało serwisy streamingowe ze względu na cenę, które okazują się być tańszą alternatywą do kablówek. 18 proc. badanych wskazało na oryginalne treści oferowane przez serwisy streamingowe a tylko 7 procent traktuje serwisy, jako uzupełnienie oferty telewizji kablowej.