Miliard vs 18 miliardów dla rynku muzycznego.

YouTube gromkim głosem oświdczył, iż w roku 2016 jeden użytkownik serwisu wygenerował na słuchaniu muzyki aż 1 dolara amerykańskiego, co daje w sumie ok. 1 mld dolarów przychodu i odprowadzenia takiej kwoty do arystów. Lepszy w statystykach jest Spotify, ponieważ jego użytkownik jest 18 razy lepszy i generuje zysk w wysokości 18 $, co w sumie daje ponad 2 mld dolarów dla artystów.

IFPI, międzynarodowa organizacja branży muzycznej, twierdzi że YouTube nie płaci artystom i producentom muzycznym stawki „fair”, czyli takiej jakiej oczekiwałaby branża.

Statystyki serwisów sa nieubłagane, 1 mld YouTube generuje ponad 800 mln użytkowników, 2 mld na Spotify generuje tylko 100-120 mln użytkowników (przy czym wersję Pro posiada tylko 40 mln). IFPI sugeruje, że statystki co do ilości słuchaczy muzyki na YoyTube sa mocno zaniżone, ponieważ wg badań IPSOS, muzyki w serwisie słucha 85% użytkowników, przy czym sam serwis chwali się pona miliardową widownią.

Liczby się nie spinają i jeszcze będzie tak długo, dopuki jedni zechcą być bardziej uczciwi a inni mniej pazerni.