Nagrody Emmy zwiększają wartość Netflixa

W tegorocznej edycji nagród Emmy, Netflix zdobył tyle samo statuetek za swoje produkcje co HBO. 23 statuetki Emmy mocno zwiększyły wartość serwisu na giełdzie.

Netflix i HBO w tym roku zdobyły w różnych kategoriach 23 statuetki Emmy. Serwis w dosyć szybkim tempie osiągnął to, na co HBO pracuje od kilkudziesięciu lat. W 2016 roku Netflix miał 54 nominacje do nagród Emmy, w 2017 roku już 91 nominacji, natomiast tegoroczna edycja przyniosła serwisowi aż 112 nominacji do tej ważnej i prestiżowej nagrody na rynku telewizyjnym.

Tak duża ilość nominacji a co najważniejsze liczba zebranych statuetek wzmacnia zaufanie inwestorów do serwisu oraz do kierunku, który obrał. Serwis na nowojorskiej giełdzie zyskał aż 91,1 procent wzrostu, to aż trzy razy więcej w porównaniu do całej branży telewizyjnej, która zyskała 32,2 procent.

Same nagrody są odzwierciedleniem przyjętej polityki przez Netflixa, stawiając na oryginalne treści dostępne jedynie na tym serwisie. Nie bez znaczenia również maja roszady personalne w spółce. Niebawem do serwisu dołączy nowa dyrektor ds. komunikacji Rachel Whetstone, obecnie jeszcze w Facebooku; niedawno do serwisu przyszła również była dyrektor zarządzająca strukturami Walta Disneya, Christie Fleischer.