Netflix coraz więcej wydaje na międzynarodowe produkcje

Międzynarodowa baza subskrybentów serwisu Netflix to ponad 60 proc. wszystkich subskrypcji, co przekłada się na większe inwestycje w oryginalne produkcje międzynarodowe.

Netflix coraz większe budżety produkcyjne przekierowuje na międzynarodowe produkcje, bo tylko takie mają szansę zwiększyć liczbę subskrypcji poza USA. Subskrybenci okazali się bardzo czułą widownią i doceniają platformę za lokalne produkcje, które nie tylko oryginalne są pod względem językowym, ale również produkcyjnym, ponieważ Netflix zawsze angażuje do takich produkcji nie tylko lokalnych aktorów, ale całe ekipy produkcyjne.

Ampere Analysis szacuje, że w 2019 roku serwis wydał 2,8 mld dolarów na oryginalne produkcje z czego 880 milionów dolarów (nieco ponad 30 proc.) na produkcje międzynarodowe.

Stale powiększająca się biblioteka oryginalnych treści serwisu, chroni Netflix przed utrata treści licencjowanych od dużych wytwórni filmowych, które coraz częściej uruchamiają własne serwisy streamingowe i oferują własne produkcje na wyłączność.

Plany produkcyjne Netflixa jednoznacznie pokazują, że serwis mocno zaangażował się w nową strategie i stawia na międzynarodowe produkcje. Udział tych produkcji szacuje się na aż 59 proc. wszystkich planowanych realizacji.

Standardowo, najwięcej produkcji będzie pochodziło z USA (116 tytułów), kolejno z Wielkiej Brytanii (31 tytułów), Kanady (15), Francji (10), Indii (10), Japonii (9), Południowej Korei (9), Hiszpanii (9), Brazylii (8), Szwecji (7) oraz w pozostałych krajach Netflix wyprodukuje 57 tytułów.

Stream2me/Ampere Analysis