Netflix

Netflix rośnie. Ostatni kwartał 2017 roku był najlepszym w historii serwisu.

W 2017 roku Netflix zaczęło subskrybować 24 miliony nowych użytkowników. Tylko w samym ostatnim kwartale roku dołączyło 8,3 miliona nowych fanów serwisu.

Ogłaszając wyniki za czwarty kwartał 2017 roku, Netflix miał 245 milionów dolarów zysku operacyjnego, przy czym globalnie jego przychody wzrosły o 36 procent.

Nie da się ukryć, że to dzięki aktywnych akcji komunikacyjnych i promocyjnych, za którymi idą nowi subskrybenci oraz wzrost cen za używanie serwisu w wybranych regionach.

Netflix zapowiedział również, że w 2018 roku na produkcję własnego kontentu wyda 7,5-8 miliarda dolarów.

W ubiegłym roku przychody serwisu wzrosły o 36 procent osiągając wartość 11 miliardów dolarów, przy czym serwis zaczęło subskrybować 24 miliona nowych użytkowników, dla porównania w roku 2016 przybyło ich 19 milionów. Największy wzrost liczby użytkowników widoczny jest w części międzynarodowej, która została uruchomiona z początkiem 2016 roku.

Ostatni kwartał ubiegłego roku również potwierdza regułę, iż bez międzynarodowej ekspansji, serwis nie mógłby się tak szybko rozwijać i inwestować miliardy dolarów w nowe produkcje. 8,3 miliona nowych użytkowników w czwartym kwartale to 2 miliony z USA oraz 6,3 milionów z innych krajów. Tym samym Netflix przekroczył prognozowana liczbę ustalona 6,3 miliona nowych subskrypcji.

Również wpływy w ostatnim kwartale 2016 roku wzrosły o 35,3 procent i były na poziomie 3,18 miliarda dolarów. Wygenerowany zysk netto w wysokości 186 milionów dolarów był aż o 67 milionów większy niż rok wcześniej. Raportowane zyski niestety szybko znikają w bilansie z powodu inwestycji w nowy kontent, nowe rozwiązania technologiczne czy też akcje marketingowo-promocyjne. Netflix zapowiada dziurę w bilansie księgowym na ten rok na poziomie 3-4 miliarda dolarów. Do strat serwisu na pewno nalezy dołożyć afere związana z Kevinem Spacey, która według analityków kosztowała 39 milionów dolarów.

Na bieżący rok serwis podnosi wydatki na reklamę z 1,3 do 2 miliardów dolarów, natomiast inwestycje w rozwój technologii wzrosną do poziomu 1,3 miliarda dolarów.

Plany Netflixa na pierwszy kwartał 2018 roku to pozyskanie 6,35 miliona nowych subskrybentów (w ubiegłym roku w analogicznym okresie było ich 5 miliona).