Netflix wierzy w moc rekomendacji.

Netflix uznał, iż współczesny widz nie ma czasu na wartościowanie w kilkustopniowej skali tego co zobaczył. Najprostsza odpowiedź na pytanie: czy Ci się podobał? odpowiadamy tak lub nie, rzadko otoczenie oczekuje od nas argumentów. Z Netflixa zniknął gwiazdki, pojawią się kciuki.

Przez wiele lat algorytmy Netflixa opierały się na ocenach widzów, dzięki czemu pomagało to serwisowi prezentować najpopularniejsze tytuły oraz oferować na podstawie upodobań nowe tytuły z danej kategorii.

Według serwisu ocena oparta na gwiazdkach (do 5) jest nieadekwatna do dzisiejszych czasów, pomimo tego, iż wcześniej chwalił się tym, że ponad połowa użytkowników serwisu ocenia około 50 tytułów miesięcznie. Uznał jednak, że widzowie są bardziej skłonni ocenić obejrzane wideo tylko jednym kliknięciem, wyrażając tym samym czy materiał był dobry czy też nie warty obejrzenia.

System ocen opary na gwiazdkach znika z serwisu co zostało ostatnio zapowiedziane przez Todda Yellina podczas konferencji prasowej w Los Gatos.  Uproszczony system graficzny przedstawiający kciuk w górę lub w dół będzie wspierał nowe algorytmy, zbierające dane rekomendacyjne z 1 300 grup użytkowników, reprezentujących zbieżne zainteresowania.

One thought on “Netflix wierzy w moc rekomendacji.

  • 16 kwietnia 2017 o 14:50
    Permalink

    Oddawać gwiazdki!!!

Komentarze są wyłączone.