Netflix wprowadza własną czcionkę.

Platforma Netflix stworzyła własną czcionkę, która ma za zadanie ograniczyć koszty licencyjne oraz zunifikować wizualizację serwisu.

Nowy, niestandardowy krój pisma został stworzony przez współpracy ze znaną międzynarodową firmę tworzącą kroje czcionek, Dalton Maag. Netflix odszedł od rodziny czcionek typu Gotham, stawiając na współczesne standardy projektowe w zakresie tworzenie czcionek.

Jak mówi Noah Nathan, odpowiedzialny za wdrożenie nowej czcionki, licencjonowanie czcionek jest zbyt kosztowne, ze względu na globalny charakter serwisu. Nowy krój czcionki, będzie stanowił unikalny element estetyki marki Netflix.

Nowy krój czcionki został stworzony nie tylko ze względu na estetyczny odbiór treści na ekranach. Proporcja wielkich liter ma nawiązywać charakterem to stosowanych czcionek w kinematografii, natomiast małe litery miały być w kompaktowe i wydajne pod kątem czytelności na różnej wielkości ekranach. Czcionka została stworzona w różnych odmianach, zaczynając od regular, po light, thin, medium, bold oraz black.

Noah Nathan jako kierownik projektu współpracował przy nim z Tanyą Kumar, Andre de Amaral, Davidem Gallgherem, Monique Adcock oraz studiem Dalton Maag.

Stream2me/ItsNiceThat.com