Netflix współpracuje z ponad setką telewizji kablowych na świecie. Od dzisiaj również z Canal+

W tym roku Netflix podpisał umowę o partnerstwie z kolejnymi 15 sieciami telewizji kablowej. Dzięki takiej współpracy dociera do ponad 300 milionów gospodarstw według najnowszych danych firmy Ampere Analysis.

Ampere Analysis twierdzi, że serwis ma podpisanych ponad 100 lukratywnych umów z operatorami płatnej telewizji, zapewniając sobie dostęp do prawie połowy abonentów telewizji kablowych na świecie, wyłączając terytorium Chin.

Poza terytorium USA, gdzie dostęp do Netflixa poprzez operatorów kablowych ma 86 proc. abonentów, najwięcej umów Netflix podpisał w Europie Zachodniej. Aż 75 proc. operatorów kablowych oferuje łączone produkty z ofertą Netflixa.

Okazuje się, że najtrudniejszymi partnerami do rozmów są operatorzy ze wschodniej i środkowej Europy, Azji i rejonu Pacyfiku oraz w Ameryce Południowej. Rynki te mogą zapewnić serwisowi dostęp do kolejnych 400 milionów potencjalnych subskrybentów już teraz posiadając w tych regionach ponad 40 milionów subskrypcji bezpośrednich.

Co jeszcze niedawno wydawało się nie do pogodzenia współpraca sieci kablowych z serwisem streamingowym, wydaje się obecnie być jedynym rozwiązaniem na zmniejszenie porzucania abonamentu telewizji kablowej na rzecz platform streamingowych co jest mocno zauważalne przez ostatnie lata.

Niełatwym rynkiem jest również współpraca z polskimi operatorami. Zapowiadana hucznie rok temu współpraca operatora UPC z Netflixem jak dotąd nie doszła do skutku na rynku polskim i nic nie wiadomo aby coś miało się zmienić w tym zakresie.

Tymczasem polski oddział Canal + postawił na szeroką współpracę z Netflixem i od dzisiaj udostępnił swoim klientom trzy nowe pakiety, które zawierają dostęp do serwisu streamingowego.

Zgodnie z zapowiedziami łączymy dziś Netflixa ze światem CANAL+, tworząc dla naszych abonentów najlepszą i najpełniejszą na polskim rynku ofertę dostępu do treści na żywo i na żądanie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego partnerstwa, które umacnia nas na pozycji lidera dostawcy treści premium – powiedziała Edyta Sadowska, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalna CANAL+ w Polsce.

Nigdy wcześniej polscy klienci nie mogli w tak łatwy sposób skorzystać z dostępu do treści  z CANAL+ i Netflix razem, na jednej platformie, od jednego dostawcy i w tak atrakcyjnej cenie. Cieszymy się, że znaleźliśmy partnera w CANAL+, który tak jak my zawsze stawia interesy i wygodę klientów na pierwszym miejscu – powiedział Rene Rummel-Mergeryan, Director Business Development, Netflix

Ofertę łączoną CANAL+ i Netflix będzie można zamówić w Polsce w trzech pakietach. W najbogatszym pakiecie Superpremium 4K z Netflix abonenci otrzymają dostęp do Netflixa Premium (odtwarzanie na 4 ekranach jednocześnie w jakości 4K) aż na 12 miesięcy w prezencie.

Abonenci, którzy zdecydują się skorzystać z tej oferty, znajdą w pakiecie 180 kanałów telewizyjnych, w tym m.in. 10 kanałów z rodziny CANAL+, kanał CANAL+ 4K Ultra HD, kanały Polsat Sport Premium z meczami Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA oraz dekoder 4K UltraBOX+ z wygodnym dostępem do usługi Netflix.

Cena abonamentu z subskrypcją Netflix przez pierwsze 12 miesięcy wyniesie w promocji 139,99 zł/mies. (po 12 miesiącach 182,99 zł/mies.).

W pozostałych dwóch ofertach Comfort+ z CANAL+ i Netflix oraz Extra+ z CANAL+ i Netflix abonenci otrzymają od CANAL+ dostęp do Netflixa Standard (odtwarzanie na 2 ekranach jednocześnie w jakości HD) w prezencie na 6 miesięcy.

W pakietach abonenci znajdą odpowiednio 131 i 168 wyselekcjonowanych kanałów (w tym 10 kanałów CANAL+) w cenach 89,99 zł/mies. przez pierwsze 6 miesięcy (następnie 132,99 zł/mies.) oraz 99,99 zł/mies. przez pierwsze 6 miesięcy (następnie 142,99 zł/mies.).

Abonenci będą mogli w dowolnym momencie zmienić ofertę Netflixa z opcji Standard na Premium, za kwotę dodatkowych 9 zł/mies.

stream2me/Ampere Analysis/Canal +

Notes

  • Najlepiej oceniane serwisy w USA (5 punktów):
    Disney + 76 proc.
    Netflix 74 proc.
    Amazon Prime Video 66 proc.
    Hulu 64 proc.
    Apple TV + 48 proc.

    Badanie YouGov na 1182 badanych