Nowe słuchowisko z Wojtkiem Mecwaldowskim w Storytel

Nowy rok w Storytel otwiera tragikomiczna historia Adriana, któremu głosu użycza Wojciech Mecwaldowski. Adaptacja sztuki teatralnej Łukasza Orbitowskiego przemówi do każdego, kto kiedykolwiek robił remont i zmagał się z problemami małżeńskimi. W brawurowej historii, która zaczyna się od niechcianego stelaża, humor miesza się z katastrofą.

„Stelaż” to tragiczna historia pewnego remontu, opowiedziana przez Wojciecha Mecwaldowskiego w najnowszym słuchowisku Storytel Original. Młode małżeństwo przeprowadza się do stolicy, kupuje wymarzone mieszkanie, znajduje ekipę remontową… i tu zaczyna się seria tragikomicznych zdarzeń. Opowieść, jak czytamy w opisie słuchowiska, „przemówi do każdego, kto kiedykolwiek robił remont, był w małżeństwie… kopał się z życiem.” Cała historia rozpoczyna się od tytułowego stelaża, który miał służyć jako uchwyt do wymarzonego telewizora, a teraz jest udręką głównego bohatera.

Historię Adriana w słuchowisku Storytel Original w brawurowy sposób opowiada Wojciech Mecwaldowski, aktor filmowy, telewizyjny i teatralny, którego zobaczymy również w materiałach wideo promujących najnowszą produkcję Storytel. Autorem słuchowiska jest Łukasz Orbitowski, twórca scenariusza spektaklu teatralnego o tym samym tytule. Laureat Paszportu „Polityki”, nominowany do Nagrody Literackiej „Nike” oraz Nagrody Literackiej Gdynia.

Punktem wyjścia dla „Stelaża” była jednoaktówka, którą napisałem dla warszawskiego Teatru Komediowego. Premierę wspominam wspaniale. Ludzie rżeli ze śmiechu, spadali z krzeseł i wymachiwali kulasami. Jestem pisarzem, komplementy zbieram najczęściej w mailach, więc ten rodzaj żywiołowej reakcji był piorunującym doświadczeniem. Stąd też pomysł na słuchowisko. Chodzi o to, żebyście się śmiali. Oczywiście z siebie i z najbliższych – mówi Łukasz Orbitowski.

„Stelaż” to pierwsza produkcja Storytel Original na podstawie sztuki teatralnej. W tym roku produkcje własne Storytel obok audiobooków, seriali audio i podcastów, uzupełnią też słuchowiska.

Słuchowisko „Stelaż” rozpoczyna się od fajerwerków i życzeń noworocznych, dlatego uznaliśmy, że będzie to idealna produkcja na otwarcie 2020 roku. Tym bardziej, że w tym roku chcemy postawić na słuchowiska. Rozpoczęliśmy już prace nad dwoma dużymi produkcjami – z udziałem kilkunastu aktorów -, których premiery w aplikacji odbędą się w lutym i kwietniu. Myślimy już o kolejnych produkcjach własnych. W ramach Storytel  Original będziemy też produkować zupełnie nowe podcasty i dobrze znane naszym użytkownikom seriale audio. Chcemy kontynuować nasz projekt „udźwiękowionych obrazów”, a także sięgać po sztuki teatralne, takie jak „Stelaż” – mówi Jakub Barzak, Marketing Manager, Storytel Polska

Wystartowała kampania promująca nowe słuchowisko Storytel Original. W ramach działań online zobaczymy cykl materiałów wideo z udziałem Wojciecha Mecwaldowskiego. Spoty będą też emitowane w kinach sieci Multikino. Ponadto w styczniu kampania z wizerunkiem aktora pojawi się w wagonach warszawskiego metra, natomiast tytułowy stelaż zostanie wystawiony na sprzedaż.

Nie chcę zdradzać zbyt wiele, ale powiem że Wojtek Mecwaldowski zgodził się pomóc nam znaleźć nowego właściciela stelaża, który pojawia się w materiałach wideo z jego udziałem. Zdobyte środki chcemy przeznaczyć na wsparcie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, dlatego zachęcamy wszystkich do bycia czujnymi i nie przegapienia naszej niecodziennej oferty – mówi Jakub Barzak, Marketing Manager, Storytel Polska

Pomysłodawcą kampanii jest Storytel. Scenariusz wideo: Jakub Barzak; zdjęcia i reżyseria: Maciej Twardowski; producent: Olga Karaszewska. Za oprawę graficzną odpowiada butik kreatywny The Hares.

Storytel