Pandora nie jest na sprzedaż. W tym roku zamierza w końcu zarobić.

Założyciel i prezes internetowego serwisu radiowego Pandora, Tom Westergren w wywiadzie dla CNBC potwierdził, iż Pandora nie jest już na sprzedaż i w bieżącym roku serwis powinien być w końcu opłacalny.

W programie „Aquawk Alley” w telewizji CNBC prezes Pandory stwierdził, iż zamierzają w tym roku być opłacalnym serwisem. To śmiałe stwierdzenie wypowiedziane dzień przed uruchomieniem nowej usługi streamingu muzyki w subskrypcji Premium oraz pomimo wykazanych strat w działalności serwisu w ubiegłym roku w wysokości 343 milionów dolarów (170 milionów dolarów strat w 2015 roku).

Powodem dużego optymizmu szefa Pandory jest zapewne przywiązanie do serwisu ponad 100-milionowej społeczności, dzięki której serwis zapoznał się z potrzebami użytkowników, aby stworzyć lepszy odtwarzacz muzyczny. Tak duża liczba subskrybentów radiowych przełoży się również na szybszą ich konwersję w kierunki uruchomionej usługi Premium, bez ponoszenia większych kosztów marketingowych.

Tom Westergren w wywiadzie zaprzeczył również plotkom o wystawieniu serwisu na sprzedaż i rzekomym przejęciu przez innego giganta radiowego SiriusXM, dodając, że obecnie spółka koncentruje się na wzmocnieniu partnerstwa z artystami, reklamodawcami oraz udziałowcami spółki.