Polscy internauci więcej płacą za treści w internecie

Najnowszy raport MEC Video Track II wykazuje iż 77% polskich internautów korzysta z serwisów oferujących wideo na życzenie.

Na przestrzeni ostatniego roku odsetek korzystających z VOD pozostał na tym samym poziomie, jednak wzrósł odsetek płacących za oglądane treści.

Oto kilka ciekawych liczb z raportu:

  • ponad 90% internautów ogląda długie treści wideo (filmy, seriale, dokumenty)
  • 77% internautów korzysta z serwisów VOD (4% więcej niż w 2015 r.)
  • najwięcej i najczęściej po wideo w sieci zaglądają 15-24 latki

 

  • dla więkoszości obecnych użytkowników VOD, oglądanie treści wideo w internecie przestało służyć do nadrabiania zaległości a przeniosło się na chęć szukania oryginalnych treści (38% badanych wskazuje iż w telewizji nie ma ciekawych programów a 35% chwali sobie możliwość panowania nad oglądanymi materiałami)
  • 30% internautów ogląda seriale systemem binge-watching, czyli kilka odcinków podczas jedenj sesji

 

  • 26% internautom korzystających z serwisów VOD zdarza się płacić za treści
  • blisko połowa z nich wydaje miesięcznie więcej niż 10 zł
  • ponad 16%  wydaje miesięcznie ponad 20 zł za dostęp do materiałów wideo

Na koniec najmniejsza i trochę najsmutniejsza liczba, 4% – tylu użytkowników VOD deklaruje, że najczęściej korzysta z płatnych serwisów.

(liczby i grafiki za raportem MEC Global – MEC Video Track II)