Ponad połowa polskich internatów ogląda seriale w internecie

Najnowszy raport Wavemaker Videotrack wykazuje, że 64 proc. polskich internatów ogląda seriale w internecie. Najbardziej lubimy seriale produkcji amerykańskiej i praktykujemy tzw. binge-watching.

Najnowsze badanie agencji Wavemaker Videotrack, przeprowadzone w kwietniu tego roku na próbie 1500 respondentów w wieku 16+ pokazuje, że 47 proc. polskich internatów najbardziej ceni sobie produkcje serialowe serwisów Netflix oraz HBO. 32 proc. TVN a 27 proc. bardziej docenia seriale z Polsatu, 25 proc. wyprodukowane przez Universal.

Jesteśmy też zwolennikami standardowej długości poszczególnych odcinków, bo 40 proc. internatów faworyzuje długość 31-45 minut, 25 proc. jest skłonna poświęcić więcej czasu na odcinek, bo 40-60 minut. Nie lubimy natomiast krótkich form, które modne są w tzw. sitcomach i tylko 20 proc. z nas lubi oglądać odcinki serialów o długości 31-30 min.

Wolimy też oglądać seriale z polskim lektorem – 71 proc. niż z napisami, tylko 25 proc.

Najpopularniejsze produkcje serialowe, które przypadły do gustu polskim internautom pochodzą z USA, 68 proc. W następnej kolejności bardzo cenimy własne produkcje 43 proc., ale też i inne europejskie: z Wielkiej Brytanii 29 proc., Skandynawii 13 proc., Hiszpańskie 8 proc oraz Niemieckie 7 proc.

Najpopularniejszym serialem okazała się ostatnia seria „Gry o tron” produkcji HBO, która przyciągnęła przed ekrany 87 miliona widzów.

stream2me/Wavemaker/Grafika: Wavemaker Videotrack