Popularność podcastów o medytacji wzrosła w Polsce aż o 665 procent

Popularność podcastów rośnie, jednak ostatnie kilka miesięcy, które zdecydowanie częściej niż zazwyczaj spędzaliśmy w domu sprawiło, że sposoby odkrywania nowych kanałów zmieniły się. Według danych platformy Spotify, jednym z największych trendów okazał się znaczący wzrost popularności podcastów z kategorii „Zdrowie i Styl Życia”, których słuchalność wzrosła o 446 procent.

Dbałość o siebie i dobrą kondycję nabrała w ubiegłym roku zupełnie nowego znaczenia. Zamknięte siłownie, baseny a także ograniczone możliwości dostępu do infrastruktury wellness, sprawiły, że zaczęliśmy szukać nowych sposobów na radzenie sobie ze stresem.

Wideokonferencje z rodziną, wirtualne domówki z przyjaciółmi, jak również kreatywne podejście do treningów w domu to tylko wybrane ze sposobów, które pomagały nam zachować dobre samopoczucie.

W tym czasie, wspieraliśmy się również podcastami z kategorii „Zdrowie i Styl Życia”, których popularność znacząco wzrosła.

Najnowsze dane przygotowane przez platformę Spotify podsumowujące 2020 rok w Polsce wykazują zwiększającą się popularność kanałów dedykowanych medytacji aż o 665 procent w porównaniu do roku 2019, podczas gdy ilość słuchaczy treści wellness wzrosła o 129 procent.

Wśród kanałów z tej kategorii, które z końcem ubiegłego roku** zyskiwały najwięcej słuchaczy znalazły się między innymi:

  1. Kosmetologia dla każdego
  2. kinga rajchel psycholog
  3. Nothing much happens; bedtime stories to help you sleep
  4. Relaksacje – Pan od Stresu
  5. Zabawy jedzeniem
  6. Medytacja Uważności – Mindfulness – Uwazna.pl
  7. How To Żyć
  8. Temat Na Dziś – podcast psychologiczno-lifestyle’owy
  9. Co ćpać po odwyku
  10. Psychodietetyk Bartosz Janiszewski

Jak wynika z raportu przygotowanego przez Global Web Index, tegoroczne noworoczne postanowienia mimo, że podobne do tych, sprzed lat, obrazują równocześnie kluczową zmianę w podejściu do zdrowego stylu życia.

Z uwagi na izolację i stres, które towarzyszyły nam w ubiegłym roku, wśród postanowień w znacznie szerszym zakresie niż dotąd pojawiły się również te skupione wokół szeroko pojętego zdrowia, relaksu, wellness i dobrego samopoczucia.

Potwierdzają to również dane Spotify, według których słuchalność podcastów o takiej właśnie tematyce 1 stycznia 2021 była o 89 procent wyższa w porównaniu do pierwszego dnia roku poprzedniego.

Spotify/Zdjęcie główne:Spotify